Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partner merytoryczny

Już prawie 9 mln Polaków bankuje ze smartfona. Raport Cashless za II kw. 2017 r.

Z danych udostępnionych przez banki wynika, że niemal 1,8 mln klientów do zarządzania kontem osobistym wykorzystuje wyłącznie urządzenia mobilne

Patrząc na statystyki nietrudno odnieść wrażenie, że na polskim rynku dzieje się coś, co nazwać można eksplozją zainteresowania bankowością mobilną. Z danych przekazanych mi przez największe banki wynika, że w czerwcu miały bez mała 9 mln klientów, którzy logowali się na rachunek osobisty za pomocą smartfona lub tabletu (o ok. 800 tys. więcej niż w marcu) oraz niemal 1,8 mln klientów, którzy zarządzali kontem wyłącznie z urządzeń mobilnych (o ok. 700 tys. więcej niż w marcu).

Przeczytajcie także: Liczba bankomatów spada II kw. z rzędu

Na pewno nie zaskoczę Was informacją, że w obu kategoriach prowadzi największy detalista na rynku, czyli PKO BP. Biuro prasowe tego banku podało, że w czerwcu już ponad 2,1 mln jego klientów zalogowało się przynajmniej raz na rachunek z urządzenia mobilnego wykorzystując do tego aplikację natywną lub przeglądarkę. W porównaniu z marcem tego roku liczba klientów mobilnych w PKO zwiększyła się o ok. 150 tys.

Przybywa ich także w pozostałych bankach. W poniższej tabeli możecie sprawdzić, ilu ich jest w poszczególnych instytucjach oraz jak ich liczba zmieniła się w czerwcu w porównaniu z końcem I kw. Warto zauważyć, że do grona banków z minimum milionem mobilnych klientów dołączył BZ WBK, a obecnie grupa ta liczy już pięć instytucji.



Jak wspomniałem na wstępie, rośnie też grupa klientów, których nazywam mobile only. To osoby, które w danym okresie logowały się na rachunek wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych. Wspomniałem też, że i w tej kategorii przewodzi największy na rynku PKO. Z jego deklaracji wynika, że w czerwcu ponad 630 tys. klientów PKO zarządzało rachunkiem wyłącznie przez aplikację mobilną albo przeglądarkę w smartfonie lub tablecie. To ponad 100 tys. więcej niż w marcu

Przeczytajcie także: 300 tys. klientów korzysta z płatności HCE

Liczba klientów mobile only rośnie szybko również w kilku innych instytucjach. Cztery banki, a więc mBank, BZ WBK, ING i Millennium chwalą się, że mają ich już ponad 200 tys. W tej grupie nie ma niestety Pekao, które nie zdecydowało się podać statystyki na temat klientów mobile only. Mam wstępne przyrzeczenie, że bank będzie podawał dane po wdrożeniu nowej aplikacji. A to już niebawem o czym wkrótce napiszę kolejny tekst. W poniższej tabeli możecie sprawdzić dane na temat klientów mobile only w poszczególnych instytucjach.

Zostaw komentarz

Jacek Uryniuk

Redaktor naczelny
Aktywny od: 22.01.2015
Dodał: 2205 artykułów

Inne artykuły tego autora:

To był jeden z pierwszych banków internetowych w Polsce. Volkswagen Bank rezygnuje z obsługi kont nad Wisłą

Od dziś w niemieckim banku już nie można założyć rachunku. Dotychczasowych klientów instyt...

Macie kartę bez paska magnetycznego? Bankomat nie wypłaci Wam gotówki

Choć tego rodzaju kart na rynku jest jeszcze bardzo mało, ich liczba szybko rośnie, więc oper...

Zapłaciłem Masterpassem w Carrefourze. Ale do w pełni samoobsługowych zakupów droga jeszcze daleka

Nowość dostępna jest na razie w jednym sklepie francuskiej sieci handlowej zlokalizowanym na w...

U kolejnych kurierów zapłacicie kartą. Terminale u dostawców Poczty Polskiej jeszcze tej jesieni

Poczta Polska na razie nie zdradza konkretnego terminu wdrożenia, ale liczy, że uda się je prz...

Aplikacja Moje ING mobile na Androida wreszcie z logowaniem odciskiem palca

Ostatnia aktualizacja aplikacji przynosi też jeszcze jedną ważną nowość ...

Pokaż wszystkie artykuły tego autora

Zapisz się do newslettera

Najczęściej czytane

Płatności Android Pay kartami Visy już dostępne w mBanku

Od teraz większość klientów tej instytucji wyposażonych w…

Cashless na Youtube

Q5mv9oSMmys
Nie możecie się dostać na konto? Karta nie działa? Awaria w banku? Chcecie się podzielić informacją, która może być ciekawa dla innych? Napiszcie do nas.