Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Wasz smartfon będzie mógł jeszcze więcej

Nowe ciekawe usługi oparte o aplikację płatniczą oferuje polskim bankom Visa. Czy te będą zainteresowane udostępnieniem ich swoim klientom?

Wyobraźcie sobie następującą sytuację. Idziecie do sklepu z zamiarem zakupu suszarki do włosów, ale przy okazji w oko wpada wam gramofon na płyty analogowe za 3 tys. zł. Po prostu musicie go mieć. Bierzecie go ze sobą, a przy kasie wyciągacie smartfona i płacicie mobilnie. Nim potwierdzicie transakcję, aplikacja zaproponuje rozłożenia wydatku na raty. Wystarczy jedno dotknięcie wyświetlacza smartfona i gramofon możecie spłacać np. przez sześć miesięcy.

Albo pomyślcie, że z jakichś powodów nie możecie być na urodzinach swojego chrześniaka. Nie chcecie jednak pozostawić go bez prezentu, a wiecie, że pasjonuje się sportem motorowym. Wyciągacie więc smartfona i przesyłacie mu mobilny bon podarunkowy, który może wykorzystać na swoim ulubionym torze kartingowym.

Przeczytajcie także: Wkrótce pierwsze HCE od Visy

Te i inne pomysły na wzbogacenie płatności mobilnych o dodatkowe usługi proponuje wydawcom swoich mobilnych kart Visa. Katalog możliwości w tym zakresie wraz z sugestiami wdrożeniowymi zawiera "Przewodnik Projektowania Mobilnych Płatności", dostępny od teraz także dla polskich banków. Organizacja deklaruje wsparcie w projektowaniu i wdrażaniu rekomendowanych rozwiązań. W przypadku niektórych usług proponuje także komponenty gotowe do adaptacji i udostępnienia klientom.

Przewodnik powstał na podstawie danych zebranych przez Visę we współpracy z agencją projektowania usług Designit. Przeprowadzono badanie opinii publicznej oraz pogłębione, kilkugodzinne wywiady z konsumentami w czterech krajach naszego regionu (oprócz Polski także w Czechach, na Słowacji i Węgrzech).

Przeczytajcie także: Żegnaj PIN-ie. Witaj biometrio

Wnioski z tych badań są wyraźnie korzystne dla banków. Okazuje się, że w zakresie płatności mobilnych ufacie bankowi, w którym macie konto i to z rozwiązania tej instytucji chcecie korzystać w pierwszej kolejności. Banki powinny więc być zainteresowane wdrażaniem nowych usług zwiększając funkcjonalność aplikacji płatniczych.

Pytanie czy będą. Dotychczasowe doświadczenia w tym zakresie są przynajmniej niejednoznaczne. Weźmy pod uwagę choćby zbliżeniowe płatności mobilne w technologii simcentrycznej, gdzie dane do transakcji przechowywane są na karcie SIM telefonu. Wszystkie banki, które tę usługę wdrożyły, zrobiły to przy współpracy z organizacjami płatniczymi. Ale już płatności HCE, gdzie dane transakcyjne są w chmurze obliczeniowej, część banków robi na własną rękę. Mowa np. o BZ WBK, który wolał zachować niezależność na tym polu.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies