Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płatności cykliczne Blik. Firma Blue Media chwali się, że obsługuje połowę tego typu transakcji

Płatności cykliczne to jedna z mniej znanych usług Blika, na razie dostępna dla klientów dwóch banków, a więc ING oraz Pekao

Spółka Blue Media pochwaliła się przed chwilą, że obsługuje 50 proc. rynku płatności cyklicznych realizowanych Blikiem. Narzędzie pojawiło się w 2019 roku i obecnie jest dostępne dla klientów dwóch instytucji: ING oraz Pekao. Klient może zarządzać płatnościami powtarzalnymi w aplikacjach mobilnych tych banków. Tę metodę płatności wprowadziły u siebie telekom Play oraz ubezpieczyciel Aviva. Niebawem powinna się pojawić u kolejnego podmiotu z sektora e-commerce (jego nazwy nie podano).

Przeczytajcie także: Inpost wprowadził nowe płatności do aplikacji

Jak działa Blik powtarzalny? Klient wybiera na swoim koncie Play lub MojaAviva płatność Blik i podaje kod. Następnie w aplikacji swojego banku zatwierdza płatność PIN-em i otrzymuje od Play lub Avivy propozycję zapisania cyklu płatności wraz z informacją o częstotliwości transakcji i daty zakończenia subskrypcji. Po zaakceptowaniu propozycji, Blue Media, czyli operator płatności, obciąża odpowiednią kwotą konto klienta w ramach zapamiętanej cykliczności. Robi to na podstawie faktury w danym miesiącu.

Przeczytajcie także: Europejski Urząd Nadzoru Bankowego padł ofiarą cyberataku

Zaletą rozwiązania jest to, że nie wymaga podawania danych rachunku bankowego czy karty płatniczej. Narzędzie może zyskiwać na popularności za sprawą udostępniania go w kolejnych aplikacjach bankowych. Jednocześnie rośnie popularność płatności cyklicznych w Polsce. Z ubiegłorocznego badania Blue Media “Finanse w czasie pandemii” wynika, że 44 proc. Polaków deklaruje, iż nie korzysta z żadnej usługi subskrypcyjnej. A to spadek o blisko 20 punktów procentowych w porównaniu do wyników badań sprzed trzech lat.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies