Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Opłata za kartę powiązana z aktywnością w aplikacji bankowej? mBank wycofał się z tego pomysłu

Uwagi w tej sprawie zgłaszali klienci mBanku, a sprawą zainteresował się UOKiK

mBank poinformował dzisiaj, że wycofa się z jednej z zapowiadanych zmian w taryfie prowizji. Instytucja przewidywała brak opłat za kartę po spełnieniu dwóch warunków: wydaniu nią 350 zł w miesiącu oraz przynajmniej jednokrotnym zalogowaniu się w tym czasie do aplikacji mobilnej. Ten drugi wymóg nie będzie obowiązywał. Tym samym opłata za kartę będzie zależeć wyłącznie od wartości transakcji.

Przeczytajcie także: ING wprowadzi nowe zasady realizacji przelewów

Na temat zmian wysokości opłat w mBanku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl na początku grudnia 2020 roku. Okazało się wówczas, że od 1 marca 2021 roku opłata za kartę do eKonta standard wzrasta z 7 zł do 10 zł. Aby jej uniknąć, należałoby zapłacić kartą łącznie 350 zł i przynajmniej raz zalogować się w apce banku. Jeżeli klient wykonałby transakcje na wspomnianą kwotę, ale nie nastąpiłoby logowanie, opłata mogła wynieść 3 zł. Ten zapis nie będzie jednak obowiązywał.

Przeczytajcie także: Inpost przyspiesza giełdowy debiut

Instytucja tłumaczy w komunikacie, że dodatkowy warunek jest zgodny z prawem, a blisko trzy czwarte klientów loguje się do banku mobilnie. Nowy zapis regulaminu nie spodobał się jednak niektórym właścicielom rachunków, a wątpliwości co do jego poprawności miał także Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W tej sytuacji mBank uprościł zasady. Bank wyjaśnił także, że jeszcze przez jakiś czas w cenniku będzie widoczny wspomniany warunek zwolnienia z opłaty za kartę. Instytucja nie zamierza go jednak egzekwować.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies