Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
ING wprowadzi nowe zasady realizacji przelewów. Zlecone transakcje będzie można odwoływać przez całą dobę

Obecnie klienci ING mogą odwoływać niektóre przelewy zlecone w dni powszednie od godz. 20 do 24 oraz w dni wolne od pracy

ING poinformował klientów o planach wprowadzenia zmian do zasad realizacji przelewów. Zgodnie z nowymi regulacjami posiadacze rachunków w Śląskim dostaną więcej możliwości odwoływania już zleconych przelewów w systemie Elixir. Dziś mogą to zrobić od poniedziałku do piątku w godzinach 20-24, a w dni wolne od pracy przez całą dobę.

Przeczytajcie także: Już 70 proc. klientów ING korzysta z bankowości mobilnej

Wkrótce takie odwołanie będzie można zrealizować także w innych godzinach. – Klient będzie mógł zlecać odwołanie przez całą dobę. Będą jednak obowiązywać graniczne terminy na anulowanie transakcji, uzależnione od sesji Elixir oraz od godziny zlecenia przelewu przez klienta. Szczegóły w tej sprawie podamy w późniejszym terminie – powiedziano mi w biurze prasowym ING.

ING podkreśla też, że nie zmieni się zasada, że odwołanie przelewu będzie możliwe jedynie w przypadku zlecenia transakcji w złotych z rachunku w złotych i w systemie Elixir. Nie będzie można tego zrobić w przypadku szybkich przelewów realizowanych za pośrednictwem takich systemów jak Blue Cash, Express Elixir i Sorbnet.

Przeczytajcie także: ING wprowadza przelewy z rachunków w innych bankach

Odwoływanie przelewów funkcjonuje już w kilku innych instytucjach na polskim rynku. Pozwalają na to m.in. Santander za pośrednictwem infolinii czy mBank, którego klienci mogą to robić samodzielnie w internetowym systemie transakcyjnym. Oczywiście odwołanie jest możliwe do czasu, aż przelew zostanie przekazany przez bank do systemu Elixir. Jeśli klient zorientuje się, że się pomylił, i zechce odwołać transakcję po tym czasie, nie jest to możliwe. W takiej sytuacji można jednak skorzystać ze specjalnej procedury wprowadzonej kilka lat temu do ustawy o usługach płatniczych. Więcej na ten temat w tekście: Co zrobić, gdy przelew poszedł na zły numer konta? Weszła w życie ustawa ułatwiająca odzyskanie pieniędzy.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies