Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Klientów mobilnych przybywa szybciej niż rachunków. W ING już prawie 70 proc. użytkowników kont zarządza nimi przez smartfony

Na rynku średnio 38 proc. klientów banków loguje się na swoje rachunki za pomocą urządzeń mobilnych

Z analizy przeprowadzonej przez cashless.pl na podstawie danych udostępnionych przez banki wynika, że w III kw. bieżącego roku już 38,2 proc. posiadaczy rachunków osobistych korzystało z nich z poziomu urządzeń mobilnych. W porównaniu z II kw. 2020 r. to wzrost o 2,6 pkt. proc., a w porównaniu z wrześniem 2019 r. – o 4,2 pkt. proc.

Przeczytajcie także: Zagłosujcie w plebiscycie Cashless Pay 2020

Bankiem, który od dłuższego czasu cieszy się największym udziałem klientów mobilnych w całej populacji posiadaczy kont osobistych, jest ING. Również i w III kw. 2020 r. bank pod tym względem przodował. Wskaźnik mobilnych klientów ING wyniósł w poprzednim kwartale 69,1 proc., co oznacza wzrost w stosunku kwartalnym o 3,1 pkt. proc. Na kolejnych pozycjach zestawienia znalazły się inne duże banki komercyjne, a więc mBank, Millennium i BNP Paribas, który zanotował awans o kilka miejsc. Tradycyjnie mniejszym udziałem klientów mobilnych wśród posiadaczy rachunków charakteryzują się mniejsze instytucje.

Przeczytajcie także: W konkursie cashless.pl do wygrania iPhone

Wzrost wskaźnika mobilności klientów dowodzi tego, że liczba osób korzystających z usług bankowych przez urządzenia mobilne rośnie szybciej niż akwizycja nowych klientów. To efekt zmiany przyzwyczajeń i adaptacji nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Wzrost wskaźnika obliczanego przez cashless.pl może też być używany jako argument na potwierdzenie tezy, że banki z Polski dobrze dostosowują swoje rozwiązania mobilne do zmieniających się potrzeb klientów.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies