Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nie tylko Allegro myśli o konkurowaniu z Inpostem. Własną sieć automatów może też stworzyć w Polsce Alibaba

Chińska firma szuka menedżera, który podjąłby się tworzenia takiej sieci w Warszawie

Alibaba może niebawem zacząć rozwijać w Polsce własną sieć automatów do odbierania paczek. Takie wnioski można wyciągnąć po zapoznaniu się z ogłoszeniu rekrutacyjnym, jakie chiński gigant e-commerce umieścił na portalu LinkedIn. O sprawie jako pierwszy poinformował serwis wiadomoscihandlowe.pl. Początkowo sieć maszyn prawdopodobnie byłaby rozwijana tylko w stolicy. Ale w przypadku sukcesu usługi, azjatycki gigant mógłby zdecydować o rozszerzeniu jej zasięgu na cały nasz kraj.

Przeczytajcie także: Kłopotów Alibaby i Ant Group ciąg dalszy

Z opublikowanej oferty wynika, że poszukiwana jest osoba z m.in. minimum dwuletnim doświadczeniem w zarządzaniu siecią sklepów, supermarketów lub nieruchomościami. Wymagane są też języki polski i angielski, a znajomość chińskiego to dodatkowy atut. Wśród obowiązków nowego pracownika wymienia się rozwój lokalnej sieci automatów, współpraca z lokalnym dostawcą usług, monitorowanie wskaźników UX oraz KPI, czyli user experience (wrażenia użytkownika) oraz kluczowych wskaźników efektywności. Nowy menedżer zajmie się także wyborem lokalizacji maszyn, będzie nadzorował ich instalację, działanie i konserwację.

To kolejna w ostatnim czasie firma, która może zechcieć konkurować z Inpostem. Pod koniec ubiegłego roku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Allegro prowadzi prace nad własną siecią automatów. Miałaby ona liczyć trzy tysiące maszyn, z czego połowa powinna zacząć pracować jeszcze w tym roku. Z kolei jesienią 2020 roku Poczta Polska informowała, że też będzie rozwijać usługi tego typu. W przyszłym roku jej sieć powinna liczyć dwa tysiące urządzeń, które pojawią się w pobliżu placówek spółki, marketów, urzędów, ale też np. w galeriach handlowych.

Przeczytajcie także: Bramka mBanku wchodzi w duży e-commerce

Działania te wynikają z dynamicznego rozwoju rynku e-commerce, który w ubiegłym roku przyspieszył jeszcze za sprawą pandemii oraz wynikających z niej ograniczeń w handlu stacjonarnym. O tym, że w rynku automatów paczkowych drzemie wielki potencjał, przekonał wszystkich Inpost, który ma już w Polsce ponad 10 tys. paczkomatów. Dla tej firmy poprzedni rok był czasem bardzo dynamicznego wzrostu. Ten może być podobny. Jednocześnie operator będzie przyciągał uwagę za sprawą debiutu na giełdzie Euronext w Amsterdamie.

KATEGORIA
INNI NAPISALI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies