Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Poczta goni Inpost. W 2022 roku chce mieć 2 tys. zewnętrznych automatów paczkowych

Rynek e-commerce rośnie bardzo szybko, co skłania operatora pocztowego do podjęcia zdecydowanych działań

Poczta Polska poinformowała, że w najbliższych latach będzie rozwijać sieć automatów paczkowych. W pobliżu placówek spółki, marketów, urzędów, ale też np. w galeriach handlowych, w przyszłym roku ma się pojawić 500 maszyn do nadawania i odbierania przesyłek. W kolejnym roku ich liczba ma wzrosnąć czterokrotnie. W ten sposób firma chce zareagować na rozwój rynku e-commerce, który dodatkowo przyspieszył za sprawą pandemii.

Przeczytajcie także: Listonosz z tabletem zaoferuje kredyt

Operator pocztowy już wcześniej rozpoczął pilotaż automatów paczkowych – w serwisie cashless.pl mogliście o tym przeczytać latem ubiegłego roku. Od tego czasu w placówkach pocztowych i sklepach Biedronka pojawiło się 240 maszyn. Działania spółki w tym zakresie trudno zatem uznać za priorytetowe. Jednocześnie Poczta Polska przekonuje jednak, że sieć jej punktów odbioru przesyłek liczy 13 tys. lokalizacji, a w 2022 roku będzie ich ponad 20 tys. Składają się na nie m.in. placówki firmy, sklepy Żabka, kioski Ruchu oraz niektóre stacje Orlen.

Przeczytajcie także: Inpost może zmienić właściciela. Biznes jest wyceniany na 2 mld euro

Tymczasem sieć paczkomatów firmy Inpost liczy już ponad 8 tys. maszyn. Automatów przybywa coraz szybciej – ostatni tysiąc paczkomatów dodano w zaledwie trzy miesiące. Jednocześnie firma Rafała Brzoski poinformowała, że wprowadzi na rynek maszyny nowego typu – w kształcie liter "L" i "U". Spółka zamierza także rozwijać projekt indoor, który zakłada stawianie paczkomatów wewnątrz budynków – w biurowcach, galeriach handlowych czy obiektach usługowych. Poczcie trudno będzie szybko nadgonić te zaległości. A warto pamiętać, że w połowie września kolejny raz pojawiły się pogłoski o możliwym wejściu do Polski Amazona. Jego przesyłki ma obsługiwać właśnie Poczta Polska.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies