Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Prawie 16 mln klientów mobilnych i 8 mln mobile only. Nowe dane cashless.pl dotyczące nowoczesnej bankowości w Polsce

W ciągu roku banki z Polski pozyskały ok. 3 mln klientów zarządzających rachunkami za pomocą urządzeń mobilnych

Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że w III kw. 2020 r. 13 spośród największych banków na polskim rynku miało bez mała 16 mln klientów aktywnie korzystających z bankowości mobilnej. Aktywnych to znaczy takich, którzy przynajmniej raz w miesiącu logowali się na swój rachunek za pomocą smartfona lub tabletu. W II kw. takich klientów było 15,3 mln a w III kw. roku ubiegłego – 13 mln.

Przeczytajcie także: Zagłosujcie w plebiscycie Cashless Pay 2020

Rośnie również liczba klientów z kategorii mobile only. To osoby, które w danym kwartale korzystały z usług bankowych logując się na rachunki wyłącznie za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl wynika, że w okresie lipiec – wrzesień 2020 r. banki z Polski miały bez mała 7,9 mln takich klientów. To o ponad milion więcej niż w II kw. bieżącego roku i o ok. 2,5 mln więcej niż w III kw. 2019 r.

Przeczytajcie także: W konkursie cashless.pl możecie wygrać iPhone'a

Bankiem, który ma najwięcej zarówno klientów mobilnych jak i mobile only jest PKO BP, odpowiednio 3,9 mln oraz 2,1 mln. W czołówce obu klasyfikacji są też pozostałe duże banki komercyjne. Jeżeli chodzi o klientów mobilnych drugi jest mBank (prawie 2,5 mln klientów), a trzeci ING (2,3 mln). Jeśli zaś chodzi o klientów mobile only, na drugiej pozycji uplasował się ING (1,3 mln) a na trzeciej – mBank (ponad 1,1 mln). W poniższych tabelach znajdziecie szczegółowe dane zebrane przez cashless.pl.



Fot. Wikipedia/Tinkoff, CCA 4.0

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies