Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Badanie Elavonu: najmniej skłonne do korzystania z gotówki są osoby w wieku 45-54 lata; najbardziej – młodzi tuż po studiach

Z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Elavonu wynika ponadto, że w trakcie pandemii wszystkie grupy wiekowe zwiększyły wykorzystanie elektronicznych instrumentów płatniczych

Polski oddział firmy Elavon zaprezentował wyniki sondażu przeprowadzonego na jego zlecenie przez Ipsos Mori, w którym wzięło udział 1093 respondentów. Jak się okazuje, grupą która wyraża najmniejsze zainteresowanie korzystaniem z tradycyjnych pieniędzy, są osoby w wieku 45-54 lata. Zaledwie 7 proc. z nich potrzebuje na co dzień gotówki. Na przeciwległym biegunie są zaś młodzi tuż po studiach, a więc w wieku 25-34 lata. W tej grupie najbardziej skłonni do korzystania z banknotów i monet stanowią 13 proc.

Przeczytajcie także: Możecie dostać za darmo terminal od Elavonu

Ponadto 32 proc. badanych w wieku 55-60 lat przyznało, że w czasie izolacji społecznej zwiększyli swoje wydatki w internecie w porównaniu do okresu sprzed wprowadzenia blokady gospodarczej. Dane pokazują również, że wydatki w sieci wzrosły we wszystkich grupach wiekowych, na co zasadniczy wpływ miała wzmożona aktywność internautów korzystających z e-commerce w swoich domach.

Badanie Elavonu wskazuje, że aż 60 proc. ankietowanych Polaków chętniej wybiera płatności bezdotykowe oraz kartą jako preferowane metody dokonywania transakcji podczas tradycyjnych zakupów w sklepie. Co ciekawe preferencje dotyczące transakcji zbliżeniowych lub kartami różnią się w zależności od regionu. Najchętniej z tej metody korzystają mieszkańcy woj. lubuskiego, gdzie 76 proc. badanych preferuje płatności bezgotówkowe. Z kolei najmniejszą popularnością cieszą się one w woj. podlaskim (41 proc.).

Przeczytajcie także: Nowy duży klient spółki First Data Polska

Rafał Gołębiewski z Elavonu, dyrektor odpowiedzialny za współpracę z małymi i średnimi firmami oraz bankami w Europie, podkreśla, że w Polsce, podobnie jak w innych krajach Europy, pandemia przyspieszyła cyfrową transformację płatności i handlu. – Zakupy online były bezpieczną i wygodną alternatywą dla stacjonarnych sklepów podczas wprowadzenia izolacji. Wyniki badań wskazują, że e-handel zjednał sobie wielu zwolenników, którzy nawet po zniesieniu ograniczeń chętnie będą korzystać z tej formy zakupów – powiedział przedstawiciel Elavonu.

To dobra okazja dla firm, aby wzmocnić swoją pozycję oraz wprowadzić udogodnienia, które przyciągną też nowych kupujących, w różnym wieku. Przedsiębiorstwa, które ułatwią konsumentom zakupy i dokonywanie płatności, będą w stanie zmaksymalizować potencjał przychodów i zwiększyć lojalność obecnych i przyszłych klientów.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies