Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polacy ufają lokalnym sprzedawcom. Mastercard: aż 82 proc. klientów woli kupować od przedsiębiorców, których zna

80 proc. Polaków dziś chętniej niż rok temu robi zakupy w najbliższej okolicy – wynika z badania Mastercard

Mastercard przyjrzał się nastawieniu Polaków do okolicznych przedsiębiorców i lokalnej społeczności. Z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy wynika, że 82 proc. polskich konsumentów woli kupować od przedsiębiorców, których zna, a 77 proc. ufa poradom lokalnych sprzedawców.

Przeczytajcie także: Mastercard ogłasza grant na cyfryzację małych i średnich firm w Polsce

Aż 80 proc. Polaków dziś chętniej niż rok temu robi zakupy w swojej najbliższej okolicy. Konsumenci są gotowi ponosić większe wydatki, aby pomóc lokalnemu biznesowi wyjść z kryzysu – tak deklaruje 47 proc. ankietowanych. Pobliskie sklepy są wybierane również ze względu na wygodę (55 proc. respondentów), zaufanie do porad osób ze swojej społeczności (33 proc.), odnowienie relacji z okolicznymi sprzedawcami (32 proc.) czy lepszą jakość produktów i usług (24 proc.). Do zwrotu w kierunku lokalnych usługodawców przyczyniła się również pandemia: 52 proc. klientów docenia bliższą lokalizację, istotną przy ograniczeniach w przemieszczaniu się, a 45 proc. zwraca uwagę na mniejsze kolejki niż w dużych supermarketach.

Przeczytajcie także: Datkomat od Mastercarda i Caritas już gotowy

– W ostatnich miesiącach byliśmy świadkami skokowego wzrostu handlu w e-commerce. Nasze najnowsze badanie pokazuje jednak równoległy trend zakupowy, polegający na zwiększeniu wydatków u sprzedawców z sąsiedztwa. Oba te zjawiska dają szansę na wzmocnienie małej przedsiębiorczości i szybsze wyjście z kryzysu gospodarczego, dlatego obydwa warto wspierać – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny Mastercard na Polskę, Czechy i Słowację.

Mastercard przewiduje, że choć małe biznesy mocno odczuły kryzys związany z pandemią, to ze względu na wysoki poziom zaufania, jakim cieszą się lokalni sprzedawcy, rozwój sektora MSP może na nowo przyspieszyć. Sama firma chce się zresztą do tego rozwoju przyczynić prowadząc kampanię edukacyjną i program akceleracyjny wspierający małych przedsiębiorców w cyfrowej transformacji, o czym mogliście niedawno przeczytać w serwisie cashless.pl.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: MASTERCARD

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies