Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Chiński gigant ubezpieczeniowy Ping An stawia na sztuczną inteligencję. Uruchamia największą na świecie bazę danych medycznych

Ping An to jedna z największych na świecie firm ubezpieczeniowych, przez wielu ekspertów uznawana za wzór udanej transformacji cyfrowej w branży

Ping An, grupa ubezpieczeniowa, w której skład wchodzą również spółki zajmujące się usługami finansowymi i zdrowotnymi, poinformowała o uruchomieniu największej na świecie bazy danych dotyczących zdrowia. Znajduje się w niej ponad 1 mld diagnoz i informacji na temat podjętego leczenia, ponad 30 tys. chorób i setki tysięcy leków. Dane te pomagają "medycznemu mózgowi" Ping An, który wykorzystuje sztuczną inteligencję.

Przeczytajcie także: Xiaomi Mi Band NFC w kolejnych krajach

Dzięki większemu zasobowi danych i udoskonalonym mechanizmom uczenia się algorytmy mają działać jeszcze sprawniej. Jednym z zastosowań AI rozwijanych przez Ping An jest inteligentny system odczytu obrazu wykorzystywany w diagnostyce, np. przy analizie zdjęć RTG. Wdrożenie tego rozwiązania pozwoliło na średnie skrócenie czasu diagnozy z 15 minut do 15 sekund. Sztuczna inteligencja wspiera również lekarzy, którzy na bieżąco mają do dyspozycji asystenta AI, o nazwie AskBob, służącego im pomocą w diagnozowaniu i wyborze leczenia dla pacjenta. Od uruchomienia narzędzia w czerwcu 2019 r. do sierpnia tego roku AskBob pomógł 430 tys. lekarzy i odpowiedział na 33 mln zapytań.

Przeczytajcie także: Nie tylko banki, ale i ubezpieczyciele będa mieli swój standard chmury

Ping An jest głównym operatorem w ochronie zdrowia na rynku chińskim i zarządza największą platformą online (346 mln użytkowników). Podczas niedawnych dni inwestora zapowiedział dalszy rozwój, poprzez budowę ekosystemu usług zdrowotnych, który obejmie rząd, pacjentów, dostawców usług medycznych, podmioty ubezpieczające – społeczne i komercyjne oraz zaawansowane technologie. Ma się stać nowym silnikiem wzrostu dla grupy, zróżnicować podstawą działalność Ping An – ubezpieczeniową i finansową, a także przysporzyć nowych klientów, którym zaoferowane zostaną ubezpieczenia dopasowane do ich potrzeb. Już teraz z sieci zdrowotnej gigant pozyskuje aż 15-20 proc. nowych klientów na swoje usługi finansowe. W ciągu najbliższych pięciu lat zamierza przeznaczyć 20-30 mld yuanów (3-4,4 mld dolarów) na inwestycje w technologie w służbie zdrowia.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies