Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Bilety kolejowe: w ciągu roku sprzedaż przez internet i aplikacje mobilne wzrosła o ponad 33 proc.

Najpopularniejszym sposobem zakupu biletu na pociąg w Polsce wciąż pozostaje stacjonarna kasa

Urząd Transportu Kolejowego opublikował dziś statystyki dotyczące ubiegłorocznej sprzedaży biletów kolejowych. Co ciekawe wciąż najwięcej pasażerów opłaca przejazd kupując bilet w dworcowej kasie, co niejednokrotnie wiąże się z koniecznością oczekiwania w długiej kolejce. Z danych UTK wynika, że w ubiegłym roku w ten sposób sprzedano 46,5 proc. wszystkich biletów. W porównaniu z rokiem 2018 odnotowano jednak spadek o 4,7 pkt. proc.

Przeczytajcie także: Ułatwienia w pociągach Intercity dla użytkowników SkyCash

Natomiast największy wzrost wykazano w sprzedaży przez aplikacje oraz systemy internetowe. Przypomnę, że bilety na pociągi można kupować przez takie aplikacja mobilne jak np. SkyCash, Koleo czy Bilkom. W ubiegłym roku za pomocą elektronicznych systemów dystrybucji sprzedano 14,3 proc. biletów, o 3,6 pkt. proc. więcej niż w 2018 r. Oznacza to wzrost w ciągu roku o ponad 33 proc.

– Przybywa osób korzystających z nowoczesnych technologii przy zakupie biletu. W 2016 r. przez internet sprzedano tylko nieco ponad 5 proc. biletów, w ubiegłym roku niemal trzy razy więcej. Te dane powinny motywować przedsiębiorstwa kolejowe do ciągłej poprawy jakości aplikacji i internetowych systemów dystrybucji biletów – tak by były one intuicyjne i przyjazne dla użytkowników – mówi Ignacy Góra, prezes UTK.

Przeczytajcie także: Terminale płatnicze w pociągach Kolei Dolnośląskich

UTK podał także, że ponad 16 proc. biletów kupowanych jest na pokładach pociągów u drużyn konduktorskich. Udział sprzedaży biletów u obsługi utrzymuje się na podobnym poziomie od dłuższego czasu. Niewiele ponad 7 proc. biletów kupiono w automatach stacjonarnych i zamontowanych w pociągach. Ten sposób dystrybucji biletów był w 2019 r. mniej popularny niż w 2018 i 2017 r. Wśród pozostałych kanałów dystrybucji (udział 15,8 proc., o 1 pkt. proc. więcej niż w 2018 r.) ujęte zostały m.in. bilety komunikacji miejskiej honorowane przez przewoźników samorządowych.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies