Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
mBank wprowadził logowanie biometrią twarzy do apki na Androida. Ale nie każdy z tego skorzysta

Na razie nowa funkcja wprowadzona przez mBank zadziała tylko na wybranych modelach smartfonów

W markecie Google Play znajduje się już najnowsza wersja aplikacji mobilnej mBanku przeznaczona do korzystania na urządzeniach z Androidem. Zawiera ona interesującą nowość, czyli możliwość skorzystania z biometrii twarzy do logowania na konto. mBank jest jednym z pierwszych banków w Polsce, który wprowadza takie rozwiązanie na urządzeniach z systemem operacyjnym od Google’a.

Przeczytajcie także: Nowa promocja dla polecjących mBank

Niestety, póki co z najnowszej funkcji w aplikacji mBanku nie skorzystają wszyscy posiadacze telefonów z systemem Android a można powiedzieć, że dostęp do niej zyskają tylko nieliczni. Z informacji umieszczonej w Google Play przez dewelopera apki mBanku wynika, że twarzą lub tęczówką oka logować się mogą jedynie użytkownicy urządzeń z Androidem w wersji min. 10 a do tego z zabezpieczeniami producenta na odpowiednio wysokim poziomie. Posiadam telefon Samsung Galaxy S10+ z Androidem w wersji 10 i niestety nie mogę zalogować się do mBanku z wykorzystaniem biometrii twarzy.

Przeczytajcie także: Aktualizacja apki mBanku po aferze schowkowej

Logowanie biometrią twarzy do aplikacji bankowych jest dość powszechnie dostępne dla klientów posiadających smartfony z systemem iOS. Większość liczących się w Polsce banków komercyjnych pozwala logować się na swoje rachunki za pomocą FaceID. Inaczej jest, jeśli chodzi o urządzenia z Androidem. Jak wspomniałem wcześniej, mBank jest jedną z pierwszych instytucji w Polsce wprowadzających taką funkcję. Z doniesień czytelników cashless.pl wynika, że z tego sposobu logowania mogą już korzystać niektórzy klienci ING.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies