Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
AKTUALIZACJA
Idea Bank zmaga się z poważną awarią. Klienci od wczoraj nie mogą korzystać z bankowości internetowej i mobilnej

Bank zapewnia, że przyczyna usterki jest mu znana, a problem powinien niebawem zniknąć

Idea Bank zmaga się od wczoraj z poważną awarią. W swoim komunikacie w mediach społecznościowych instytucja poinformowała, że problemy techniczne pojawiły się w godzinach popołudniowych i uniemożliwiły korzystanie z bankowości internetowej i mobilnej. Bank zaznaczył, że przyczyna usterki jest mu znana i są prowadzone prace nad jej usunięciem.

Przeczytajcie także: PZU wprowadzi nowy sposób potwierdzania tożsamości

Bank ogłosił także wczoraj, że przerwa techniczna zostanie przedłużona do dzisiejszych godzin porannych. Wciąż jednak brakowało konkretów. Klienci banku w komentarzach umieszczanych na Facebooku nie kryją niezadowolenia m.in. z powodu niejasnych komunikatów. Pojawiają się wpisy z pytaniami o pokrywanie przez bank karnych odsetek i zapowiedzi pozwów zbiorowych.

Przeczytajcie także: BNP Paribas z nowymi usługami zwiększającymi bezpieczeństwo w sieci

O komentarz w tej sprawie poprosiłem biuro prasowe Idea Bank. Z nadesłanej odpowiedzi wynika, że dostęp do bankowości mobilnej i internetowej bank powinien przywrócić dzisiaj w godzinach południowych. Instytucja zapewnia, że przyczyny problemów są jej znane, a systemy wewnętrzne działają, co oznacza, że można przeprowadzać transakcje w placówkach banku i zlecać je przez infolinię. Można też płacić kartami.

Aktualizacja, 8 lipca 2020 r. godz. 15.10

Przed chwilą Idea Bank poinformował redakcję cashless.pl. że awaria została usunięta.

– Informujemy, że dostęp do bankowości internetowej oraz mobilnej został przywrócony. Klienci mogą korzystać z usług oferowanych przez Idea Bank nie tylko w oddziałach i przez Infolinię, ale także za pomocą Internetu i aplikacji mobilnej. System został uruchomiony ok. godziny 12:20 i obecnie jest poddawany dalszym pracom związanym z usunięciem pojedynczych błędów, co nie ma wpływu na możliwość realizacji transakcji – napisał bank. Dodał, że przewiduje dodatkowe prace naprawcze, które mają być przeprowadzone w nocy z 8 na 9 lipca, a są związane z poprawą widoczności informacji dotyczących produktów bankowych. Instytucja przeprosiła też klientów za wszystkie niedogodności.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies