Platforma samochodowa to element transformacji cyfrowej banku
PKO poinformował o uruchomieniu pierwszej w Polsce platformy do sprzedaży aut, za którą stoi bank. Automarket jest zintegrowany z iPKO oraz IKO, dostępne są na nim samochody nowe i używane – część z nich pochodzi z zasobów grupy kapitałowej banku. Pozostałe dostarczają dealerzy współpracujący z PKO. W planach jest rozbudowywanie partnerstw z kolejnymi dealerami.
Przeczytajcie także: PKO BP wprowadza limit wypłat z bankomatów
Bank zapewnia, że na jego platformie klienci mają dostęp do samochodów sprawnych technicznie, z udokumentowaną historią i przebiegiem oraz co najmniej roczną gwarancją. Pojazdy pochodzą z polskiej dystrybucji. Samochody używane można zwrócić w ciągu pięciu dni i po przejechaniu nie więcej niż 300 km. Za platformą ma też przemawiać kombinacja różnych form finansowania i możliwość załatwienia wszystkiego w jednym miejscu.
Klient może wybrać wynajem długoterminowy czy leasing dla firm, wraz z opcją wyboru pakietu serwisowego. Ofertę finansowania uzupełniają oferta Autopożyczki PKO oraz opcja zakupu za gotówkę. Dodatkowo bank za pośrednictwem nowej platformy chce sprzedawać polisy swojego towarzystwa ubezpieczeniowego.
Przeczytajcie także: Kolejny bank podnosi opłaty. Klienci firmowi zapłacą więcej w PKO
Pod koniec ubiegłego roku, gdy po raz pierwszy mogliście przeczytać o tym projekcie w serwisie cashless.pl, bank uściślał, że zakłada budowę wielu platform podobnych do tej samochodowej. Kolejną może być np. marketplace dzięki któremu klienci wybiorą i sfinansują nieruchomość. Bank może też skopiować pomysł w branży edukacyjnej. Na razie jednak chce nabrać doświadczenia przy tego rodzaju przedsięwzięciach.
Zostaw komentarz