Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Z Autopay korzysta już 300 tys. osób. Wakacje mogą dodatkowo zwiększyć zainteresowanie usługą

Od początku działania aplikacji opłacono nią blisko 5 mln przejazdów na dwóch polskich autostradach

Firma Blue Media ujawniła kilka statystyk dotyczących wykorzystania aplikacji Autopay. Okazuje się, że z pomocą tego rozwiązania opłacono już prawie 5 mln przejazdów, a korzysta z niego 300 tys. osób. W okresie od kwietnia do czerwca najwięcej przejazdów odbywało się w piątki (17 proc.) oraz w środy i czwartki – po 16 proc. Najmniej przejazdów odbywało się w soboty (11 proc.). Na autostradzie AmberOne A1 średnio co piąta transakcja (20,3 proc.) opłacana jest za pośrednictwem Autopay.

Przeczytajcie także: Brytyjski nadzór odwiesza licencję Wirecard

W przypadku autostrady A4 na odcinku Kraków-Katowice rozwiązanie nie jest jeszcze tak popularne – z wykorzystaniem Autopay realizowanych jest około 10 proc. przejazdów. Spółka Blue Media podkreśla jednak, że do końca września 2020 roku obowiązują preferencyjne stawki dla wszystkich korzystających z jej usługi na A4. Kierowcy mogą zaoszczędzić od 3 do 5 zł na każdej bramce. Jeśli dodać do tego fakt, że wielu Polaków zdecydowało się na spędzenie urlopów w kraju, można się spodziewać, że po wakacjach wyniki Autopay ulegną poprawie.

Kilka dni temu mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Bank Pocztowy wprowadza funkcję Autopay do swojej aplikacji EnveloBank. Wcześniej na taki krok zdecydował się Millennium. Konkurencję dla usługi Blue Media stanowi SkyCash. Do niedawna z pomocą tej aplikacji można było płacić jedynie za przejazd A1, ale to się zmienia – z początkiem lipca w apce ma się pojawić nie tylko nowy pulpit, ale też możliwość płacenia za przejazdy autostradą A4 na odcinku między Krakowem a Katowicami.

Przeczytajcie także: Symmetrical Labs dostanie 25 mln zł na rozwój

Warto przypomnieć, że dzięki tym rozwiązaniom kierowcy nie muszą czekać w kolejkach na pobór opłaty i odbiór biletu. Usługi są bezdotykowe, aby z nich korzystać, należy zainstalować w telefonie odpowiednią aplikację, założyć konto i wprowadzić dane dotyczące pojazdu. Dzięki kamerom na bramkach wjazdowych i zjazdowych system automatycznie podniesie szlaban. Płatność jest realizowana z rachunku powiązanej z aplikacją karty bankowej. Od pewnego czasu wiadomo, że nad wprowadzeniem podobnej usługi w aplikacji IKO pracuje PKO BP, który współpracuje w tym celu ze swoją spółką zależną PKO BP Finat.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies