Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Płatności online zyskują na znaczeniu w e-commerce. Spada popularność transakcji za pobraniem

Pandemia koronawirusa przyspieszyła procesy, które w branży obserwowano od lat

Firma Blue Media opublikowała wyniki badania “Jak kupujemy w internecie”, zrealizowanego na początku maja bieżącego roku. Wykazało ono, że w okresie pandemii najczęściej stosowaną metodą zapłaty za zakupy online stały się szybkie przelewy elektroniczne obsługiwane przez operatorów. Korzysta z nich blisko połowa Polaków (48 proc., w analogicznym okresie 2019 roku było to 41 proc.). Wzrosty (z 32 do 39 proc.) widać także w przypadku płatności kartą.

Przeczytajcie także: Liczba przelewów w systemie Express Elixir w ciągu roku wzrosła o 95 proc.

Z badania wynika, że w ostatnich miesiącach zyskiwał także Blik. Korzysta z niego już około jedna trzecia respondentów. Dla porównania w roku 2019 używał go co czwarty ankietowany. Tam, gdzie jedni zyskują, inni muszą tracić. Koronawirus spowodował odwrót od płatności za pobraniem (spadek z 46 do 24 proc.), o czym mogliście już przeczytać w serwisie cashless.pl. Mniej osób (34 proc. wobec 43 proc. w 2019 roku) wybiera także samodzielny przelew na konto oraz płatność gotówką w punkcie odbioru paczek.

Przeczytajcie także: Blue Media inwestuje w Rachuneo. To porównywarka usług

Blue Media zaznacza, że trend wzrostowy dla płatności elektronicznych kosztem tych tradycyjnych był widoczny od lat. Cytowany w komunikacie Krystian Wesołowski, szef sprzedaży w trójmiejskiej spółce, zauważa, że popularność płatności za pobraniem w transakcjach online topniała w tempie ok. 2 proc. rocznie. Pandemia po prostu zintensyfikowała ten proces.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies