Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Statystyki PayU: Polacy coraz częściej kupują w internecie na raty

Ten trend najbardziej widoczny jest w sklepach oferujących elektronikę, wyposażenie domu i ogrodu oraz akcesoria sportowe

Firma PayU przedstawiła dane dotyczące zakupów internetowych Polaków w ostatnim okresie. Wynika z nich, że chętnie testujecie nowe rozwiązania w zakresie płatności, a raty w e-commerce zyskują na popularności. Na przestrzeni ostatnich pięciu lat wartość zakupów finansowanych w ten sposób wzrosła aż siedmiokrotnie. Warto podkreślić, że 78 proc. osób, które kupowały w sieci na raty, ponownie wybrało tę metodę płatności.

Przeczytajcie także: Yanosik wystartował z platformą Autoplac

Najwyższym udziałem płatności ratalnych w całości sprzedaży mogą się pochwalić sklepy internetowe z branży elektronicznej. W niektórych z nich już 20 proc. zamówień realizowanych jest przy wykorzystaniu sprzedaży ratalnej. Co ciekawe, wzrost zakupów online na raty widoczny jest również w sklepach z dobrami luksusowymi. Klienci, którzy kupują biżuterię albo zegarki, wolą rozłożyć płatność na raty nawet, jeśli dysponują wystarczającymi środkami na koncie.

Przeczytajcie także: Huawei wprowadza kartę wzorowaną na Apple Card

PayU w swoim komunikacie zwraca uwagę na fakt, że zakupy na raty sprawdzają się nie tylko w przypadku przedmiotów. Dotyczy to także e-usług, a w szczególności tych związanych z edukacją, szkoleniami i rozwojem osobistym. Już co 7. zakup w tej kategorii jest opłacany na raty. Z opisywanego sposobu finansowania coraz chętniej korzystają także konsumenci w branży turystycznej. Tak przynajmniej było przed pandemią – trudno stwierdzić, jak obecna sytuacja wpłynie na ten rynek.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies