Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Korzystanie z banku w czasie pandemii. Jeden z największych banków w Indiach wprowadził usługi przez WhatsApp

Z nowego udogodnienia mogą skorzystać klienci, którzy wcześniej zweryfikowali w banku numer swojego telefonu

ICICI Bank, jedna z największych instytucji finansowych w Indiach, udostępnia klientom szereg usług za pośrednictwem aplikacji WhatsApp. Ten krok ma związek z epidemią koronawirusa i zaleceniami pozostania w domach. Z pomocą popularnego komunikatora klienci mogą kontaktować się bankiem przez całą dobę, a do obsługi narzędzia wystarczy kilka komend. Przedstawiciele ICICI zapewniają, że rozwiązanie jest bardzo bezpieczne.

Przeczytajcie także: Na horyzoncie pojawia się WhatsApp Pay

A jak to działa w praktyce? Bank podał na swojej stronie internetowej numer, który klienci powinni dodać do kontaktów. To na niego trzeba wysłać wiadomość Hi (cześć) z numeru, który podało się wcześniej w banku. W odpowiedzi instytucja prześle listę dostępnych usług z kluczowymi słowami. Dla przykładu: wystarczy napisać słowo balance, by sprawdzić saldo konta. Ostatnie trzy transakcje zostaną ujawnione po wpisaniu słów transaction albo history, a komendy block, lost my card czy unblock posłużą do zablokowania lub odblokowania karty debetowej albo kredytowej.

Przeczytajcie także: Xiaomi umożliwi płatności Mi Pay smartfonami bez modułu NFC

Z pomocą aplikacji WhatsApp klient może też poznać szczegóły nowych ofert, jakie przygotował dla niego bank albo promocji oferowanych przez lokalny biznes. Do tego dochodzą informacje na temat najbliższych bankomatów i oddziałów banku. Wszystko dostępne w telefonie, bez konieczności osobistego potwierdzania tożsamości w oddziale, a nawet instalowania aplikacji banku – wystarczy komunikator. W Indiach cieszy się on bardzo dużą popularnością – w 2019 roku korzystało z niego 340 mln osób.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies