Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Rośnie popularność bankowości mobilnej. W IV kwartale ubiegłego roku transakcji więcej o 34 proc.

W okresie od października do grudnia 2019 r. za pomocą smartfonów zleciliście ok. 231 mln różnych operacji finansowych

Z danych udostępnionych serwisowi cashless.pl przez biura prasowe kilkunastu banków komercyjnych działających w Polsce wynika, że w IV kw. ubiegłego roku za pomocą bankowości mobilnej zleciliście 230,9 mln operacji, głównie przelewów. To o ponad 30 proc. więcej niż w III kw. 2019 r. gdy klienci tych samych banków zlecili bez mała 190 mln transakcji.

Przeczytajcie także: Banki z Polski mają prawie 14 mln klientów mobilnych

Najczęściej za pomocą bankowości mobilnej przelewy czy inne operacje finansowe zlecają klienci PKO. W ostatnim kwartale ub. roku robili to ponad 57 mln razy. Wysoką transakcyjnością swoich mobilnych klientów może pochwalić się także mBank, który w okresie od października do grudnia 2019 r. odnotował prawie 44 mln operacji zleconych w ten sposób. Na kolejnych pozycjach w zestawieniu znajdują się ING, Millennium, Pekao i Santander. Wszystkie te instytucje zrealizowały w badanym okresie co najmniej 20 mln operacji za pomocą narzędzi mobilnych.

Przeczytajcie także: Z Blika korzysta aktywnie ok. 4,5 mln klientów

Popularność bankowości mobilnej rośnie w Polsce systematycznie od kilku lat. Jest to efekt zmiany przyzwyczajeń klientów, którzy coraz więcej czynności wykonują na smartfonach. Na pewno nie bez znaczenia dla tego procesu są także inwestycje banków w aplikacje mobilne, których funkcjonalność i użyteczność stale rośnie. Ciekawe jak na transakcyjność bankowości mobilnej w I kw. 2020 r. wpłynie epidemia koronawirusa, w wyniku której ograniczono prace oddziałów bankowych a wiele instytucji dość aktywnie zachęca klientów do korzystania w zamian z narzędzi elektronicznych.


Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies