Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Banki z Polski mają już 13,8 mln klientów mobilnych. Najnowsze dane za IV kw. 2019 r.

Jednocześnie prawie 6,5 mln klientów loguje się na rachunki wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że w IV kw. 2019 r. banki działające na polskim rynku miały łącznie prawie 13,8 mln klientów aktywnie korzystających z bankowości mobilnej. Chodzi o osoby, które w każdym z trzech miesięcy poprzedniego kwartału logowały się na swój rachunek za pomocą urządzenia mobilnego, korzystając z aplikacji, serwisu light czy ze zwykłego systemu transakcyjnego otwieranego np. na smartfonie.

Przeczytajcie także: Blik ma prawie 4,5 mln aktywnych użytkowników

Grudniowy wynik w porównaniu z wrześniem 2019 r. oznacza, że w ciągu kwartału bankowość mobilna zyskała prawie 800 tys. nowych klientów. Najwięcej osób zarządzających kontem osobistym przez smartfona miał największy detalista na polskim rynku, czyli PKO – ponad 3,4 mln, czyli o ok. 160 tys. więcej niż we wrześniu. Na kolejnych miejscach uplasowały się mBank i ING – oba mają więcej niż 2 mln mobilnych klientów. A następnie Pekao, Santander i Millennium – każdy ma ponad milion klientów mobilnych.

Przeczytajcie także: Do płatności mobilnych dodaliście ok. 2,6 mln kart

Dane udostępnione serwisowi cashless.pl wskazują ponadto, że na polskim rynku jest już prawie 6,5 mln osób korzystających z bankowości elektronicznej w modelu mobile only, a więc niemal wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. W tej statystyce przoduje również PKO – ma prawie 1,7 mln klientów mobile only. Dalej znajdują się ING, mBank i Millennium. Szczegółowe dane w tabelach poniżej.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies