Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
To już sukces, prawda? Do usług takich jak Apple Pay i Google Pay Polacy dodali ponad 2,6 mln kart płatniczych

W ciągu kwartału liczba kart dodanych do płatności mobilnych zwiększyła się o ok. 300 tys.

Z danych zebranych przez cashless.pl wynika, że na koniec grudnia ubiegłego roku klienci banków działających na polskim rynku dodali do płatności mobilnych ponad 2,6 mln kart. Mowa tu o takich rozwiązaniach jak Apple Pay, Google Pay i HCE (zbliżeniowe płatności mobilne dostępne w aplikacji bankowej) oraz Garmin Pay i Fitbit Pay.

Przeczytajcie także: Twisto udostępnia Google Pay

W ciągu minionego kwartału liczba kart dodanych do płatności mobilnych zwiększyła się o ok. 300 tys. Można założyć, że w rzeczywistości zarówno ogólna liczba kart jak i przyrost w IV kw. ubiegłego roku może być większy, gdyż część banków (np. mBank) podała statystyki wyłącznie Google Pay a inne (np. PKO czy Millennium) w ogóle nie podzieliło się liczbami za ostatni okres.

Jak wynika z rozmów z bankowcami, najwięcej użytkowników w Polsce mają płatności Google Pay a później Apple Pay. Ile dokładnie? Niestety nie wiadomo, gdyż statystyki poszczególnych systemów przez większość banków nie są ujawniane. Wiadomo jednak, że płatności Garmin Pay i Fitbit Pay (płatności z wykorzystaniem urządzeń ubieralnych) cieszą się zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem niż płatności smartfonami.

Przeczytajcie także: Apple Pay dostępne dla klientów Dipocket

Pod względem liczby dodanych kart do cyfrowych portfeli najwięcej klientów ma, podobnie jak w poprzednich kwartałach, Santander. Na kolejnych pozycjach znajdują się ING, PKO, mBank, Millennium i Alior. Z największych banków brakuje tu Pekao. Niestety, instytucja ta konsekwentnie nie ujawnia statystyk w tym zakresie. Trzeba też zaznaczyć, że liczba dodanych kart nie oznacza, że tyle samo klientów korzysta z płatności mobilnych. Część osób może bowiem dodać tę samą kartę do różnych usług płatniczych. Inni mogą zaś korzystać z płatności mobilnych przy pomocy wielu kart. Ważne także, że powyższe statystyki nie obejmują fintechów świadczących usługi klientom z Polski.


KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies