Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Upowszechnienie Apple Pay i Google Pay zabija ten produkt. Getin kolejnym bankiem, który zrezygnował z naklejki zbliżeniowej

Zbliżaki, takie jak ten wycofany ze sprzedaży przez Getin, były kiedyś najłatwiejszym sposobem na rozpoczęcie płatności smartfonem

Kilka dni temu Getin rozesłał do swoich klientów informację na temat zmian w regulaminach oraz cennikach. Większość z nich weszła już w życie i jest korzystna, bo oznacza dostosowanie np. do regulacji europejskich. Mowa choćby o zrównaniu kosztów operacji transgranicznych z krajowymi, np. przelewów czy wypłat gotówki z bankomatów. Jedna dotyczy natomiast wycofania ze sprzedaży naklejki zbliżeniowej.

Przeczytajcie także: Getin wydaje kartę bez paska na podpis

Swego czasu tzw. zbliżaki były powszechnie dostępne, znajdowały się w ofercie kilkunastu dużych banków. Były najprostszym sposobem na to, aby zacząć płacić smartfonem, choć oczywiście rozwiązanie było mocno chałupnicze. Wystarczało jednak umieścić naklejkę na tylnej ściance telefonu, aby można było chwalić się, że korzysta się z płatności mobilnych. Przy tym rozwiązanie działało niezależnie od tego, czy telefon miał albo nie połączenie z internetem a także przy rozładowanej baterii.

Przeczytajcie także: Getin wprowadził kartę wielowalutową

Jednak upowszechnienie takich rozwiązań jak Apple Pay czy Google Pay powoduje, że naklejki zbliżeniowe tracą rację bytu. Zwłaszcza, że w porównaniu z nowoczesnymi płatnościami mobilnymi mają swoje wady, np. brak możliwości prostej zmiany karty, którą w danym momencie chce się zapłacić. Dlatego banki stopniowo rezygnują ze sprzedaży naklejek zbliżeniowych, które wkrótce pewnie przejdą do historii. Przed Getinem zbliżaki zniknęły z oferty takich banków jak T-Mobile Usługi Bankowe, Pocztowy czy BNP Paribas.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies