Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Allegro to największa platforma e-commerce w Polsce? Jej aplikacja przegrała właśnie z apką AliExpress

Złe wieści dla Allegro przyniosło badanie Gemiusa z początku stycznia

Allegro od lat szczycić się może tytułem najczęściej odwiedzanej w Polsce platformy do zakupów internetowych. Jednak od kilku lat coraz więcej klientów korzysta z konkurencyjnych rozwiązań, głównie zagranicznych, takich jak eBay czy AliExpress. Szczególnie ten drugi serwis cieszy się rosnącą popularnością. I, jak wynika z badania Gemiusa za grudzień 2019 r., platforma ta pod pewnym względem właśnie wyprzedziła w Polsce Allegro.

Przeczytajcie także: Allegro uruchamia serwis społecznościowy

Z najnowszych danych firmy Gemius, cytowanych dziś przez liczne media internetowe, wynika, że w grudniu pod względem popularności aplikacji mobilnych apka AliExpress przegoniła aplikację Allegro. Statystyki wskazują, że w minionym miesiącu z AliExpress skorzystało 20 proc. użytkowników smartfonów z Polski, podczas gdy z apki Allegro – 15 proc. Polska platforma wciąż jest jednak liderem rynku e-commerce nad Wisłą, jeśli wziąć pod uwagę cały ruch generowany przez internautów, a więc odwiedzalność domen poszczególnych platform, i to zarówno z poziomu urządzeń mobilnych jak i stacjonarnych.

Przeczytajcie także: Nowe zasady naliczania zwrotów i podwyżki na Allegro

Osobiście nie rozumiem fenomenu AliExpress. Zastanawiam się, czy wolniejszy wzrost popularności Allegro w porównaniu z chińską konkurencją wynikać może z polityki cenowej polskiej platformy. Allegro wielokrotnie w ostatnim czasie wprowadzało podwyżki prowizji od sprzedaży, które odstraszać mogą od wystawiania kolejnych produktów. Czy to wpływa już na migrację klientów do AliExpress?

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies