Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Urządzenia ubieralne biją rekordy sprzedaży. I nie jest to wyłącznie zasługa Apple

Firma Xiaomi zdominowała ten rynek dzięki tanim opaskom Mi Band

Rynek sprzętu ubieralnego, na który składają się przede wszystkim smartwatche i smart opaski, rośnie bardzo dynamiczne, o czym informuje firma analityczna Canalys. Z opublikowanych przez nią danych wynika, że w III kw. 2019 roku do klientów trafiło 45,5 mln urządzeń tego typu, a to oznacza wzrost o 65 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego.

Przeczytajcie także: Firma Armillion oferuje bransoletkę z diamentami, którą można też zapłacić

Liderem rankingu okazała się chińska korporacja Xiaomi, która dostarczyła 12,2 mln urządzeń, co dało jej ponad 25 proc. udziałów w rynku. Producent zawdzięcza to nie tylko dobrej sprzedaży w Chinach, ale też silnej ekspansji, w tym w państwach europejskich. Atrakcyjna cena opasek Mi Band sprawia, że cieszą się one coraz większym powodzeniem i pozwalają odbierać klientów np. firmie Fitbit, która parę miesięcy temu poinformowała, że zostanie przejęta przez Google. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że efektem tej akwizycji może być wycofanie z rynku płatności Fitbit Pay i zastąpienie ich rozwiązaniem Google Pay.

W ciągu roku sprzedaż urządzeń z gamy wearables urosła w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka) o 64 proc. Podobne wzrosty zanotowano w Chinach (60 proc.), a w przypadku rynku amerykańskiego było to 43 proc. Sprzedaż w Ameryce Północnej napędzała głównie premiera kolejnej generacji Apple Watch, ale też obniżenie cen na starsze produkty z tej serii. Korporacja Huawei, która od pewnego czasu boryka się ze sporymi problemami w USA, zajęła trzecie miejsce w globalnym zestawieniu. Zawdzięcza to głównie sprzedaży w Chinach, która na przestrzeni roku wzrosła o blisko 250 proc.

Przeczytajcie także: Garmin ułatwia płatności mobilne. Cztery nowe smartwatche do Garmin Pay

Intrygującą kwestią wydają się być doniesienia na temat opaski Mi Band 5, która może być wyposażona w technologię NFC umożliwiającą płatności zbliżeniowe. Jeśli te pogłoski zostaną potwierdzone, a opaska będzie wspierać płatności nie tylko w Chinach, ich sprzedaż w Europie może wzrosnąć jeszcze bardziej, co dodatkowo spopularyzuje płatności bezdotykowe wykorzystujące inny sprzęt niż smartfon.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies