Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nowe ataki na klientów banków. ING i mBank ostrzegają o dwóch różnych niebezpieczeństwach

ING uczula klientów na fałszywą korespondencję z rzekomą decyzją kredytową, a mBank ostrzega przed wezwaniami do zapłaty z Urzędu Patentowego RP

Nie ma w zasadzie tygodnia, aby któryś z banków nie ostrzegał klientów przed nowym zagrożeniem, zidentyfikowanym przez jego służby bezpieczeństwa. Tak jest i tym razem. Nowe komunikaty w sprawie ataków na klientów instytucji finansowych pojawiły się właśnie na stronach internetowych ING i mBanku.

Przeczytajcie także: 5 najpopularniejszych metod kradzieży pieniędzy w sieci

Pierwszy z nich kierowany jest do klientów indywidualnych mogących otrzymać korespondencję elektroniczną, której autorzy podszywają się pod ING i informują o pozytywnej decyzji kredytowej. Jeżeli klient, zaniepokojony tym, że żadnego kredytu nie zaciągał, kliknie w załączony link, zostanie przeniesiony na podrobioną stronę logowania do bankowości elektronicznej. Jeśli tam poda login i hasło do swojego rachunku, może utracić kontrolę nad kontem bankowym i zgromadzonymi na nim oszczędnościami.

Przeczytajcie także: Atak na użytkowników płatności mobilnych w Japonii

Z kolei ostrzeżenie opublikowane przez mBank kierowane jest przede wszystkim do pracowników odpowiedzialnych za finanse w firmach. Instytucja pisze, że trwa kampania, w trakcie której przestępcy podszywają się pod Urząd Patentowy RP i w jego imieniu wysyłają papierowe lub elektroniczne wezwania do zapłaty z tytułu rzekomego wpisu do rejestru i uzyskania prawa ochronnego na znak towarowy. W korespondencji wykorzystywany jest dawny wzór pisma UPRP oraz podawany fałszywy numer rachunku. Przelanie tam środków oznacza oddanie ich w ręce oszustów.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies