Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
eService podsumowuje testy LitePOS-a. Przyszłość urządzenia na razie nie jest znana

W trwających pół roku testach udział wzięło dwustu przedsiębiorców

LitePOS to terminal aplikacyjny wprowadzony na rynek przez eService wspólnie z Mastercardem oraz firmą Ingenico i przeznaczony dla smartfonów z systemem operacyjnym Android. Jego elementem jest także tzw. dongle, czyli niewielkie urządzenie za pomocą którego odczytuje się dane karty przy wykorzystaniu technologii zbliżeniowej lub stykowo. Zwiększa to bezpieczeństwo transakcji i umożliwia autoryzację transakcji PIN-em na smartfonie akceptanta.

Przeczytajcie także: Nowy terminal aplikacyjny od eService i Mastercarda

Jak twierdzą przedstawiciele eService, większość klientów biorących udział w badaniu podkreślało kilka zalet LitePOS-a. Wśród nich np. mobilność, czyli możliwość zabrania terminala w dowolne miejsce bez konieczności targania ze sobą ciężkiego sprzętu, możliwość zastąpienia papierowego potwierdzenia płatności wersją elektroniczną (w tym wypadku konsumenci zwracali uwagę m.in. na ekologię) czy niskie koszty użytkowania (korzystanie z urządzenia nie wiąże się z opłatą za dzierżawę).

Testy eService wykazały także parę wyzwań, jakie stoją przed szerszym wdrożeniem LitePOS-a. Przede wszystkim klienci artykułowali obawy o bezpieczeństwo rozwiązania, które zakłada wprowadzanie PIN-u do karty na ekranie smartfona sprzedawcy. – Część klientów podnosiło tę cechę LitePOS-a jako wadę. Ale było ich mniej niż początkowo nam się wydawało, że może ich być – twierdzą przedstawiciele eService.

Przeczytajcie także: Na rynek trafi kolejny Soft POS

Ponadto część klientów potrzebowała papierowego wydruku potwierdzenia płatności, zwłaszcza jeśli transakcja opiewała na wyższą kwotę niż 50 zł. Niektórzy przedsiębiorcy jako barierę w rozwoju terminala aplikacyjnego wskazywali na konieczność udostępnienia własnego smartfona pracownikowi, jeżeli firma nie jest już jednoosobowa.

Co dalej z LitePOS-em? Przedsiębiorcy, którzy brali udział w testach i otrzymali urządzenia za złotówkę, mogą nadal z nich korzystać. Nie wiadomo na razie, czy LitePOS trafi, a jeżeli tak to kiedy, do stałej oferty eService. Jak powiedziała prezes spółki Joanna Seklecka, firma analizuje teraz wyniki testów, które mają pomóc w określeniu kierunków rozwoju projektu.

Na pewno duże znaczenie w tym kontekście może mieć publikacja nowych standardów bezpieczeństwa, które dopuszczą możliwość autoryzacji płatności PIN-em na urządzeniu akceptanta bez konieczności korzystania z zewnętrznego dongla. Umożliwi to wprowadzenie w pełni funkcjonalnego terminala aplikacyjnego. Rynek spodziewa się ogłoszenia takich standardów przez Radę PCI w najbliższych miesiącach.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies