Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ufacie kawiarni na tyle, by udostępnić jej dane karty? Sieć Nero wprowadziła aplikację z możliwością płacenia

Płatności inicjowane są za pomocą kodu QR z rachunku powiązanej z apką karty bankowej

Green Caffe Nero to jedna z najpopularniejszych w Polsce sieci kawiarni. Niedawno wprowadziła aplikację mobilną, która umożliwia m.in. udział w programie lojalnościowym oferowanym przez tę firmę. Mnie zainteresowała jednak inna funkcja aplikacji, a mianowicie możliwość powiązania z nią karty bankowej oraz płacenia w kawiarniach telefonem. Zdaje się jest to pierwsza w Polsce "kawiarniana" apka, która oferuje taką funkcję.

Przeczytajcie także: Usługa PZU GO trafiła do sprzedaży

Powiązanie karty z aplikacją przebiega podobnie, jak w innych tego typu programach pozwalających płacić zdalnie. Należy więc podać dane zawarte na plastiku wraz z kodem zabezpieczającym znajdującym się na rewersie karty. Później płatności w ciężar rachunku karty można przeprowadzać bez konieczności posiadania jej przy sobie. Transakcje inicjowane są za pośrednictwem QR kodu wyświetlanego na pulpicie apki. Wygląda on tak:

Za obsługę płatności odpowiada firma Yoyo Wallet Limited zarejestrowana w Londynie i posiadająca wydaną przez tamtejszy nadzór licencję instytucji pieniądza elektronicznego. W Polsce spółka ta może działać na podstawie tzw. jednolitego paszportu europejskiego. Na podobnych zasadach funkcjonuje nad Wisłą wiele brytyjskich fintechów na czele z Revolutem czy Curve. Pod względem bezpieczeństwa więc do zaproponowanego przez Nero rozwiązania nie można się chyba przyczepiać.

Zastanawiam się natomiast, czy mnogość miejsc i rozwiązań, które wymagają wprowadzenia danych karty płatniczej, prędzej czy później nie doprowadzi do utraty kontroli nad finansami użytkownika. Ja sam właściwie nie potrafiłbym chyba wyliczyć wszystkich usług, do których dodałem plastik, od serwisów streamingowych, przez aplikacje taksówkowe po platformy e-commercowe, za pośrednictwem których robię zakupy internetowe. W związku z tym zdarza się, że w historii transakcji na rachunku bankowym znajduję obciążenia, które na początku wydają mi się zupełnie obce.

Przeczytajcie także: Jak rozliczyć podatek od inwestycji w pożyczki społecznościowe?

Myślę więc sobie, że wśród klientów mogłoby się sprawdzić rozwiązanie pozwalające zarządzać w jednym miejscu wszystkimi usługami, do których dodali swoje karty płatnicze. Dzięki niemu mogliby decydować, które subskrypcje kontynuować, a które zakończyć. A być może taka usługa już jest na rynku, tylko o niej nie wiem? Dajcie znać w komentarzu pod tekstem, jeśli ją znacie.

Natomiast Green Caffe Nero to zdaje się trzecia z obecnych na polskim rynku sieci kawiarni, która oferuje aplikację mobilną. W markecie Google Play znalazłem jeszcze rozwiązania sieci Costa oraz Starbucks. W obu proponuje się przede wszystkim uczestnictwo w programach lojalnościowych prowadzonych przez wskazane sieci. Aplikacja Starbucks ma też płatności, ale z tego co widzę, aby z nich skorzystać, nie można dodać karty bankowej, tylko należy najpierw doładować wirtualną portmonetkę przez usługę PayU.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies