Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Trzeci bank wprowadza aktywację rachunku przez aplikację mobilną. "Konto na selfie" w PeoPay

Wcześniej podobne rozwiązania znalazły się w aplikacjach mobilnych Santandera i mBanku

Podczas zakończonej przed chwilą konferencji prasowej władze Pekao zapowiedziały wprowadzenie nowej usługi. Chodzi o możliwość założenia i aktywacji rachunku przez nowych klientów zdalnie, za pośrednictwem aplikacji mobilnej PeoPay. Aktualizacja apki zawierająca tę innowację na telefony z systemem Android ma pojawić się w markecie Google Play jeszcze dzisiaj. W App Store odpowiednia wersja PeoPay powinna znaleźć się w ciągu kilku najbliższych dni.

Przeczytajcie także: Wideoweryfikacja w mBanku także na urządzeniach z Androidem

Jak wygląda nowy proces zakładania konta w Pekao? Najpierw na smartfonie należy zainstalować aplikację PeoPay. Następnie wybrać w niej opcję zakładania nowego rachunku. Przy pomocy aparatu smartfona wykonuje się zdjęcie obu stron dowodu osobistego, a potwierdzenie tożsamości osoby składającej wniosek następuje poprzez wykonanie kilku zdjęć twarzy pod różnym kątem.

Z deklaracji przedstawicieli Pekao wynika, że nowo otwarty rachunek od razu jest aktywny, tzn. można na niego nie tylko przelewać pieniądze, ale także płacić przy pomocy HCE, Apple Pay i Blika a także uzyskać gotówkę z bankomatów. Założony tak rachunek nie jest jednak w pełni funkcjonalny, gdyż ma odgórnie założone limity transakcyjne oraz nie pozwala na aktywowanie Profilu Zaufanego służącego do korzystania z cyfrowych usług w administracji publicznej. Do pełnej funkcjonalności jest potrzebna wizyta w oddziale, ale podobnie działa to w konkurencyjnych instytucjach.

Przeczytajcie także: PKO wprowadza mobilną autoryzację

Natomiast możliwość zakładania konta całkowicie zdalnie w aplikacji mobilnej nie jest zupełną nowością na polskim rynku. Wcześniej tego rodzaju rozwiązanie pojawiło się w ofercie Santandera i mBanku. Przewaga rozwiązania wprowadzonego właśnie w Pekao polega na tym, że aktywacja rachunku nie przebiega w trakcie połączenia wideo i rozmowy z konsultantem, tylko poprzez wykonanie selfie. Banki, które wdrożyły zakładanie rachunku przez połączenie wideo, deklarowały, że taki jest wymóg regulatora w tym zakresie.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies