Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Co najmniej 3,2 mln klientów aktywnie korzysta z Blika. Najwięcej ma ich ING Bank Śląski

Mniej więcej połowa klientów posiadających aplikację z dostępem do Blika za jego pomocą wykonała w ub. kwartale przynajmniej jedną transakcję

Z danych udostępnionych przez biura prasowe największych banków detalicznych w Polsce wynika, że w IV kw. ubiegłego roku instytucje te miały co najmniej 3,2 mln klientów aktywnie korzystających z płatności mobilnych Blik. Co najmniej, ponieważ na udostępnienie danych zdecydowało się siedem banków spośród kilkunastu, które oferują płatności w systemie Blik. Przyjęto, że aktywnym użytkownikiem jest osoba, która wykonała w kwartale przynajmniej jedną, dowolną transakcję Blikiem.

Przeczytajcie także: Oszustwo przy wykorzystaniu Blika wciąż groźne

Z udostępnionych statystyk wynika, że najwięcej klientów korzystających z Blika ma, co może być nieco zaskakujące, ING Bank Śląski. Instytucja deklaruje, że w IV kw. ubiegłego roku odnotowała prawie 1,4 mln aktywnych "blikowiczów". Największy bank detaliczny na rynku – PKO BP, chwali się posiadaniem ok. 860 tys. klientów korzystających z Blika. Na trzeciej pozycji znalazł się mBank – ok. 466 tys. osób płacących Blikiem.

Przeczytajcie także: Promocja dla klientów Pekao korzystających z Blika

Jak wspomniałem wcześniej, w zestawieniu brakuje kilku instytucji, w tym Aliora i powiązanych z nim T-Mobile Usług Bankowych, Millennium i Getinu. Można więc założyć, że na całym rynku klientów płacących Blikiem powinno być ok. 3,5 mln. To mniej więcej połowa wszystkich, którzy mają aplikację mobilną z dostępem do Blika. Z najnowszych danych Narodowego Banku Polskiego na ten temat, a więc za III kw. ub. roku, wynika, że było ich 7,7 mln. Poniżej szczegółowe dane.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies