Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
PKO chwali się, że ma trwały nośnik wykorzystujący technologię blockchain. Pierwsza wysyłka dokumentów już we wrześniu

W przyszłym miesiącu za pośrednictwem technologii blockchain bank poinformuje klientów o zmianach w ofercie wynikających z implementacji dyrektywy PSD II

Podczas zakończonej przed chwilą konferencji prasowej wiceprezes PKO BP Rafał Kozłowski poinformował o wdrożeniu systemu do wysyłki dokumentów regulacyjnych drogą elektroniczną. – Bank posiadł umiejętność wysyłki korespondencji do klientów przy wykorzystaniu technologii blockchain – powiedział Rafał Kozłowski.

Wiceprezes PKO dodał, że najbliższa wysyłka informacji o zmianach w ofercie banku zrealizowana będzie już przy pomocy nowego rozwiązania. – Mniej więcej połowa naszych klientów otrzyma korespondencję drogą elektroniczną na trwałym nośniku opartym o blockchain. Pozostali, którzy nie wyrazili na to zgody, otrzymają papierowe listy – powiedział Rafał Kozłowski. Wysyłka ma odbyć się we wrześniu, a dotyczyć będzie zmian w regulaminach wynikających z implementacji dyrektywy PSD II.

Przeczytajcie także: Cashless Breakfast o trwałym nośniku już we wrześniu

Informacja przekazana dziś przez władze PKO BP oznacza, że bank ten ma szansę stać się pierwszym w Polsce, który do komunikacji z klientami wykorzysta trwały nośnik oparty o technologię blockchain. Kilka innych instytucji postawiło w tym obszarze na macierz WORM (rodzaj serwera pamięci gwarantującego niezmienność wgranych na niego plików). Wśród nich znalazły się takie banki jak BZ WBK i Pekao, które współpracują przy tym z firmą Hitachi.

Problem z trwałym nośnikiem pojawił się w Polsce kilka lat temu, gdy tematem zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Władze antymonopolowe podkreślają, że banki powinny wysyłać informacje do klientów w sposób gwarantujący brak możliwość jednostronnej ich zmiany. Ponadto trwały nośnik ma umożliwiać dostęp do dokumentów także po rozwiązaniu umowy z bankiem.

Przeczytajcie także: Płyta CD nie zawsze jest trwałym nośnikiem

UOKiK wszczął postępowania przeciwko kilkunastu bankom, które w przeszłości wysyłały informacje o zmianach w cennikach czy regulaminach za pośrednictwem bankowości elektronicznej. Zdaniem urzędu taki sposób wysyłki nie zawsze jest trwałym nośnikiem. Część postępowań, w tym przeciwko PKO BP, wciąż się toczy. Na ewentualne koszty związane z decyzjami UOKiK-u bank zawiązał rezerwy w wysokości ok. 60 mln zł. Natomiast ostatnia wysyłka dokumentów zrealizowana w maju tradycyjną pocztą kosztowała bank 16 mln zł.

Tymczasem już 18 września odbędzie się pierwsze wydarzenie z cyklu Cashless Breakfast. W jego trakcie bankowcy oraz specjaliści z innych firm zajmujących się problemem trwałego nośnika podzielą się swoimi doświadczeniami w tym zakresie. Obecność podczas najbliższego Cashless Breakfast potwierdził też już przedstawicieli UOKiK-u.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies