Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Trwały nośnik w bankowości. Tu znajdziecie odpowiedzi na wszystkie pytania

Sposób informowania o zmianach w cennikach i regulaminach bankowych będzie tematem pierwszego spotkania z serii Cashless Breakfast, które odbędzie się we wrześniu

Problem trwałego nośnika to od kilku lat jeden z najgorętszych tematów w bankowości. Jego zarzewiem było odejście od papierowej korespondencji, za pomocą której banki wysyłały do klientów informacje na temat zmian w regulaminach i cennikach. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że nie zawsze można zastąpić tradycyjne listy wiadomościami w internetowym serwisie transakcyjnym i wszczął w tej sprawie postępowania przeciwko kilkunastu bankom.

Przeczytajcie także: Płyta CD nie zawsze jest trwałym nośnikiem

Instytucje bronią się jednak twierdząc, że papierowa wysyłka informacji o zmianach na przykład w tabelach opłat i prowizji to działanie archaiczne, mało ekologiczne a przy tym wiąże się w wysokimi kosztami, które przerzucane są na klientów. Dlatego szukają różnych koncepcji na alternatywną komunikację z nimi. Trwały nośnik oparty o blockchain i macierz WORM to dwa z takich pomysłów. Ale problem z trwałym nośnikiem nie został ostatecznie rozwiązany i wiele banków wciąż wysyła do klientów miliony kopert z papierowymi listami lub płytami CD.

Okazją do zastanowienia się nad tym, jak powinien wyglądać trwały nośnik w bankowości, będzie pierwsze wydarzenie z cyklu Cashless Breakfast. To nowy projekt kierowany przez redakcję Cashless do specjalistów z branży finansowej. Zgodnie z założeniami ma być okazją do swobodnej wymiany poglądów na najbardziej aktualne tematy związane z nowoczesnymi technologiami.

Przeczytajcie także: BZ WBK wypłaci rekompensaty klientom

Ponadto dzięki spotkaniu w jednym miejscu przedstawicieli różnych, na co dzień konkurujących ze sobą firm, Cashless Breakfast ma ułatwiać budowanie konsensusu co do sposobów pokonywania wyzwań stojących dziś przed branżą finansową. Redakcja liczy, że projekt stanie się też kanałem wymiany informacji pomiędzy instytucjami komercyjnymi a regulatorami i administracją publiczną. Pierwszy Cashless Breakfast odbędzie się we wrześniu i będzie poświęcony właśnie problemowi trwałego nośnika w bankowości.

KATEGORIA
PATRONATY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies