Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Polska Bezgotówkowa podsumowuje cztery miesiące programu terminalizacji. Zobaczcie ciekawe statystyki

W ramach programu instalacji bezpłatnych terminali na rynek trafiło już ponad 25 tys. POS-ów

Fundacja Polska Bezgotówkowa zaprezentowała dane podsumowujące pierwsze cztery miesiące funkcjonowania programu rozwoju sieci akceptacji płatności bezgotówkowych. Jak się okazuje, liczba bezpłatnych terminali zainstalowanych w małych i średnich firmach przekroczyła już 25 tys. Z programu skorzystało dotąd 21 tys. firm co oznacza, że większość z nich decyduje się na instalację jednego urządzenia.

Przeczytajcie także: Na tacę możecie już dać kartą

Wśród uczestników najwięcej jest sklepów różnych branż, takich jak odzieżowe, obuwnicze, z elektroniką itd. Stanowią ponad 32 proc. beneficjentów programu. Na drugim miejscu pod tym względem są małe firmy usługowe, takie jak warsztaty samochodowe, fryzjerzy, kosmetyczki, itp. – stanowią 26 proc. A na kolejnych miejscach są sklepy spożywcze z udziałem wynoszącym prawie 12 proc. oraz gastronomia – 11 proc. Uczestnicy programu Polski Bezgotówkowej reprezentują łącznie 160 kategorii branżowych.

Przeczytajcie także: 72 tys. mandatów opłaconych kartami

Ciekawie wygląda też podział geograficzny firm korzystających z bezpłatnych terminali. Choć wydaje się, że w Warszawie ciężko dziś znaleźć punkt handlowy czy usługowy nieakceptujący płatności kartami, to właśnie w stolicy działa najwięcej firm, które przystąpiły do programu Polski Bezgotówkowej – ponad 1000. Na kolejnych miejscach są Kraków (684), Łódź (392), Wrocław (367), Gdańsk (330). Łącznie uczestnicy programu mają siedziby w ok. 4 tys. miejscowości. Fundacja chwali się, że 75 proc. terminali zainstalowanych w ramach programu jest już aktywnych, tzn. rozpoczęto na nich przyjmowanie płatności.

Fot. Ingenico

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies