Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Prawie 29 mln zł. Tyle wydaliście na parkowanie smartfonami w ubiegłym roku. Najwięcej w Warszawie

To wzrost o ponad 44 proc. w stosunku do 2016 r.

Wczoraj w serwisie Cashless mogliście przeczytać raport na temat mobilnych wydatków na bilety komunikacji miejskiej w 10 największych aglomeracjach kraju w IV kw. ubiegłego roku. Tekst na ten temat znajdziecie tutaj. Dziś natomiast mogę zaprosić Was do lektury tekstu o wydatkach, jakie za pośrednictwem aplikacji mobilnych ponieśliście na postój w płatnych strefach parkowania w ostatnim kwartale ubiegłego roku oraz w całym 2017 r.

Przeczytajcie także: Mobilne bilety w IV kw. 2017 r.

Zatem z danych udostępnionych mi przez władze 10 największych miast w Polsce wynika, że w okresie od października do grudnia minionego roku wydaliście na parkowanie smartfonami ponad 7,7 mln zł. Najwięcej w Warszawie – ponad 3,3 mln zł, w Krakowie – ponad 1,7 mln zł oraz w Poznaniu – ponad milion zł. W poniższej tabeli możecie sprawdzić wydatki poczynione za pomocą aplikacji w poszczególnych miastach. Brakuje tu Katowic, ale ich władze wciąż nie zdecydowały się na wprowadzenie możliwości opłacania parkowania za pomocą urządzeń mobilnych.

Do opłacenia parkowania w analizowanych miastach najczęściej wykorzystywaliście aplikację SkyCash. W IV kw. 2017 r. wydaliście na ten cel za jej pośrednictwem ponad 6,4 mln zł. Na drugiej pozycji w tym zestawieniu znajduje się operator aplikacji moBiLET. Za jej pomocą wydaliście na parkowanie w okresie od października do grudnia 2017 r. prawie 1,3 mln zł. Natomiast na trzecim miejscu znajduje się mPay, ale od wymienionych wyżej dzieli go przepaść. W IV kw. jego użytkownicy wydali na parkowanie niecałe 18 tys. zł.

Natomiast ogromna przewaga aplikacji SkyCash pod względem wartości obsłużonej sprzedaży biletów parkingowych wynika m.in. z faktu, że jej operator jest jedyną firmą uprawnioną do obsługi strefy płatnego parkowania w Warszawie. A to ona generuje niemal połowę wpływów wszystkich stref poddanych analizie w niniejszym raporcie.

W całym 2017 r. za pomocą smartfonów wydaliście na parkowanie ok. 28,9 mln zł. To ponad 44 proc. więcej niż w 2016 r., gdy wydatki te nieznacznie przekroczyły 20 mln zł. W 2017 r. użytkownicy SkyCash wydali na parkingi 24,3 mln zł a moBiLET – 4,5 mln zł. Pozostali operatorzy zanotowali w porównaniu z liderami w zasadzie sprzedaż symboliczną.

Przeczytajcie także: Aplikacja SkyCash wstrzymuje sprzedaż we Wrocławiu

A na koniec jeszcze uwaga dotycząca sposobu zbierania danych. Podobnie jak w przypadku wydatków na bilety komunikacji miejskiej, tak i w odniesieniu do opłat za postój w płatnych strefach wszystkie ankietowane przeze mnie miasta podały wartość przychodu odnotowanego z tego tytułu przez aplikacje. Niestety przedstawiciele kilku ośrodków nie zdecydowali się wyodrębnić sprzedaży zrealizowanej przez poszczególnych operatorów. Dlatego musiałem ją szacować na podstawie liczby pobrań aplikacji czy też danych z poprzednich okresów.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies