Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nieznaczny kwartalny spadek mobilnych wydatków na parkowanie. Raport Cashless za III kw. 2017 r.

Najwięcej na postój w płatnych strefach przez aplikacje mobilne wydają kierowcy w Warszawie i Krakowie

Z danych udostępnionych mi przez władze miast i spółek zarządzających płatnymi strefami parkowania w 10 największych aglomeracjach Polski wynika, że w III kw. bieżącego roku kierowcy wydali tam na parkowanie przez aplikacje mobilne prawie 7,167 mln zł. To nieznacznie mniej niż w II kw. 2017 roku, gdy wydatki te wyniosły 7,223 mln zł. Poniżej tabelka z zestawieniem wydatków za parkowanie wniesionych w poszczególnych miastach przez aplikacje mobilne.

Nie wiem, z czego wynika spadek mobilnych wydatków na parkowanie w III kw. w porównaniu z poprzednim okresem. Być może to efekt sezonowy związany z wakacjami. Niestety, raporty na temat sprzedaży biletów parkingowych przez aplikacje mobilne przygotowuję dopiero od tego roku i nie mam danych z trzecich kwartałów lat poprzednich. Ewentualną sezonowość będę mógł zatem potwierdzić dopiero w przyszłym roku.

Przeczytajcie także: Mobilne parkowanie - raport za II kw. 2017 r.

Pod względem wartości środków wydanych na postój w płatnych strefach przez aplikacje przodują kierowcy z Warszawy. Tu w okresie od lipca do września miasto zarobiło na nich ponad 3,4 mln zł. Natomiast na drugiej pozycji znalazł się Kraków z sumą bez mała 1,6 mln zł. Na trzecim miejscu był Poznań a później Szczecin i Wrocław.

Pod względem podziału rynku pomiędzy operatorów aplikacji mobilnych liderem jest SkyCash. W III kw. 2017 r. kierowcy w największych polskich miastach wydali za pomocą oferowanego przez niego rozwiązania ok. 6,071 mln zł. To bardzo podobnie jak w okresie od kwietnia do czerwca, gdy przez apkę SkyCash przeszły bilety parkingowe o wartości 6,078 mln zł.

Graczem numer dwa na rynku płatności mobilnych za parkowanie pozostaje moBiLET. W III kw. bieżącego roku użytkownicy tej aplikacji na postój w płatnej strefie wydali 1,064 mln zł. Kwartał wcześniej było to 1,119 mln zł. Na kolejnej pozycji, ale już z gigantyczną stratą, znajduje się mPay. Operator tej apki może pochwalić się sprzedażą biletów parkingowych w III kw. o wartości zaledwie 14,7 tys. zł. Pozostałe aplikacje odnotowują, można powiedzieć, symboliczny ruch.

Przeczytajcie także: Największe w Polsce rynki mobilnej sprzedaży biletów

A na koniec jeszcze uwaga na temat metody zbierania danych. Jak wspomniałem, informacje pozyskuję od miast i zarządców płatnych stref parkowania. Niestety niektórzy z nich podają dane niepełne, czyli bez podziału sprzedaży biletów parkingowych na operatorów poszczególnych aplikacji. Stąd np. w Szczecinie dokonałem szacunków tego, jaka wartość opłat za parkowanie przeszła przez SkyCash a jaka przez moBiLET. W zestawieniu brakuje też Katowic, które wciąż nie oferują możliwości płatności za parking przez smartfony. Jak poinformowano mnie w urzędzie tego miasta, wkrótce ma to się zmienić.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies