Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Z tej mąki chleba nie będzie. Cardtronics wycofuje się z Polski

Do końca I kw. przyszłego roku wszystkie bankomaty z logo Cashzone mają zniknąć z polskiego rynku

Cardtronics to jeden z największych, o ile nie największy na świecie operator bankomatów. Do Polski ze swoją marką Cashzone wszedł jednak późno, gdy ugruntowaną pozycję lidera miał już tu Euronet, rozpychać zaczęła się firma IT Card ze swoją marką Planet Cash, a i sieci bankowe rosły w siłę. Konkurować z nimi było ciężko, szczególnie w sytuacji, gdy prowizja interchange od wypłat gotówki, będąca głównym przychodem właścicieli bankomatów, to zaledwie 1,2-1,3 zł. Wygląda więc na to, że m.in. dlatego szefowie Cardtronics postanowili odpuścić sobie polski rynek.

Przeczytajcie także: Debiut Visa Direct w Europie

Jak głosi komunikat, który przed chwilą otrzymałem od Macieja Żołyńskiego, dyrektora generalnego Cardtronics w Polsce, firma postanowiła zakończyć działalność nad Wisłą. – Z wielkim żalem zawiadamiamy, że po dogłębnej analizie firma Cardtronics podjęła decyzję o zamknięciu działalności operacyjnej w Polsce i skoncentrowaniu swoich przyszłych zasobów inwestycyjnych na innych europejskich i globalnych rynkach – czytam w przesłanej informacji.

Przeczytajcie także: Zencard wychodzi za granicę

Plan zamknięcia spółki przewiduje zakończenie działania bankomatów Cashzone w Polsce przed końcem pierwszego kwartału 2018 roku. – W ciągu najbliższych kilku miesięcy będziemy deinstalować bankomaty w około 200 lokalizacjach w całej Polsce, aby ponownie uruchomić je na innych rynkach europejskich – napisał Żołyński. Z raportu Cashless na temat polskiego rynku bankomatów wynika, że na koniec czerwca funkcjonowały nad Wisłą 222 urządzenia z logo Cashzone.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies