Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kolejny pomysł na automatyzację zakupów w Carrefourze. Firma przetestuje wózek – kasę

Rozwiązanie opracował startup SmartCart uczestniczący w programie, w ramach którego francuska sieć handlowa wspiera innowacyjne firmy

SmartCart przypomina tradycyjny wózek sklepowy. Tyle, że zamontowano na nim dotykowy ekran, kamerę oraz wagę, których zadaniem jest monitorowanie, jak to określono w materiałach informacyjnych, procesu zakupowego. Klient samodzielnie skanuje wybrane produkty przy pomocy czytnika zintegrowanego z wózkiem oraz aplikacją Mój Carrefour. Po skompletowaniu koszyka klient może udać się do tradycyjnej kasy, gdzie dokonuje płatności gotówką, kartą albo przy pomocy Masterpassa dostępnego w apce Mój Carrefour.

Jak Carrefour twierdzi w komunikacie prasowym, testy wózka SmartCart zostaną przeprowadzone w laboratoryjnym markecie sieci na warszawskiej Białołęce. Mają pozwolić sprawdzić, w jaki sposób na nowe rozwiązanie reagują konsumenci i dostosować je do oczekiwań kupujących. SmartCart ma być testowany przez kilka miesięcy i być może pojawi się także w innych placówkach Carrefoura w Polsce. Sieć zakwalifikowała polski startup do programu, w ramach którego wspiera młode innowacyjne firmy.

Przeczytajcie także: Zakupy bez kas i kasjerów coraz bliżej

SmartCart to nie pierwszy pomysł na automatyzację zakupów, z którym eksperymentuje Carrefour. Kilka miesięcy temu w Cashless mogliście przeczytać o aplikacji Mój Carrefour, do której trafił portfel Mastercarda Masterpass. Dzięki temu klienci mogą samodzielnie skanować kupowane produkty i płacić mobilnie kartą podpiętą do cyfrowego portfela. Na razie osoby korzystające z tego rozwiązania muszą podchodzić do tradycyjnej kasy, gdzie uiszczają płatność w towarzystwie obsługi sklepu. Docelowo ma to nie być potrzebne – klient po wykonaniu zakupów i zapłacie w aplikacji po prostu wyjdzie ze sklepu. Nie wiadomo czy, a jeśli tak to kiedy, takie zakupy będą możliwe, ponieważ ta technologia wciąż nie wyeliminowała ryzyka kradzieży.

Przeczytajcie także: Wyższe odsetki znajdziecie w aplikacji mobilnej

Choć wygląda na to, że we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie obsługi klientów Carrefour robi najwięcej spośród obecnych w Polsce sieci handlowych, to konkurencja również stara się nie odstawać na tym polu. Aplikację do samodzielnego wykonywania zakupów w kilku marketach w Polsce sprawdzają także Tesco oraz Piotr i Paweł. Więcej na ten temat możecie przeczytać tutaj.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies