Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
W ciągu kwartału banki zyskały prawie 6 tys. obserwujących na Twitterze. Nowe dane od Cashless

Najpopularniejszym bankiem z Polski na Twitterze pozostaje BZ WBK, ale dotychczas drugi pod tym względem NBP dał się wyprzedzić Śląskiemu

W minionym kwartale działające na polskim rynku banki miały na Twitterze 86512 obserwujących, co oznacza wzrost w porównaniu do czerwca o 5984 osoby. To jeden z lepszych pod tym względem kwartałów od czasu, gdy badam obecność instytucji finansowych na tym portalu. Również pod względem aktywności banków ubiegły kwartał nie był zły – opublikowały ponad 3,2 tys. tweetów.


Jak już wspomniałem, pod względem popularności banków z Polski na Twitterze pozycję lidera od dłuższego czasu zajmuje BZ WBK. Bank ten utrzymał miejsce także i w minionym kwartale. Obecnie ma prawie 15,8 tys. obserwujących. Warto jednak zauważyć zmianę na pozycji drugiej – Narodowy Bank Polski dał się wyprzedzić ING Bankowi Śląskiemu. Ten zyskał w okresie od lipca do września prawie 2,7 tys. obserwujących, najwięcej ze wszystkich instytucji poddanych analizie. Łącznie ma ich już bez mała 15 tys. i dogania lidera.

Przeczytajcie także: Duży wzrost sprzedaży mobilnych biletów

Tak więc profil banku centralnego znajduje się obecnie na trzeciej pozycji, obserwuje go ponad 13,3 tys. osób. Dwie zmiany zaszły także w dalszej części tabeli. Z pozycji 13. na 12. awansował BGK wyprzedzając Bank Pocztowy. O jedno miejsce wyżej w porównaniu z zestawieniem za II kw. znajduje się również BPS, który wskoczył na pozycję 16. wyprzedzając Neobank.

Przeczytajcie także: Już prawie 9 mln Polaków bankuje przez smartfony

Natomiast pod względem aktywności w III kw. na pierwszym miejscu znalazł się mBank. Na jego profilu pojawiło się w tym okresie ponad 620 informacji (tweetów i odpowiedzi na tweety innych użytkowników portalu), czyli z grubsza licząc bank publikował średnio siedem informacji dziennie. Na kolejnych miejscach pod względem aktywności na Twitterze znalazły się profile PKO, ING i Millennium. Szczegółowe dane na temat poszczególnych banków znajdziecie w tabelach poniżej

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies