Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao Wesub
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Oczekiwanie na rządowy program nie spowalnia instalacji terminali. W ciągu kwartału przybyło ich ponad 20 tys. Świeże dane NBP

Z najnowszych statystyk banku centralnego wynika, że na koniec czerwca na polskim rynku funkcjonowało ok. 585 tys. terminali płatniczych

Narodowy Bank Polski opublikował dziś tabele statystyczne dotyczące sieci akceptacji kart w Polsce. Wynika z nich, że na koniec II kw. bieżącego roku przy pomocy plastików można było płacić w 584,9 tys. POS-ów. To w ponad 20 tys. więcej niż w marcu, gdy terminali było 563,4 tys., oraz w prawie 90 tys. więcej niż w czerwcu ubiegłego roku, gdy funkcjonowało 497,3 tys. terminali kartowych.

Przeczytajcie także: Warszawa awansuje w rankingu Mastercarda

Jak widać, oczekiwanie na uruchomienie rządowego programu, w ramach którego dofinansowywana będzie instalacji nowych POS-ów, nie spowalnia naturalnego rozwoju sieci akceptacji. Zwiększa się także nasycenie sieci akceptacji terminalami przystosowanymi do technologii zbliżeniowej. Na koniec czerwca takich urządzeń było na polskim rynku bez mała 536 tys., co stanowi już 92 proc. Kwartał wcześniej nasycenie terminalami NFC wynosiło niewiele ponad 91 proc. a na koniec I poł. ubiegłego roku – niecałe 90 proc.

Przeczytajcie także: Warto płacić bezgotówkowo

Niestety, w sieci akceptacji wciąż można znaleźć urządzenia, które choć obsługują transakcje zbliżeniowe kartami, to nie da się na nich zapłacić bezstykowo smartfonem. Na koniec czerwca do płatności mobilnych przystosowanych było 454 tys. POS-ów. Z usługi cashback, a więc wypłaty gotówki z kasy sklepu przy okazji płatności za zakupy, skorzystać można było w czerwcu bieżącego roku w ponad 160 tys. terminali działających w prawie 121 tys. placówek handlowych i usługowych.

Fot. Visa

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies