Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Czy transakcje płatnicze trafią do wirtualnej rzeczywistości? Mastercard i Visa pokazują, jak to może działać

Gogle VR po połączeniu ze smartfonem pozwalają na płatności za pomocą cyfrowych portfeli Checkout lub Masterpass

Mastercard we współpracy z firmą Swarovski przygotował wirtualny sklep dla miłośników słynnych kryształów. Kupujący po założeniu gogli VR połączonych ze smartfonem może zwiedzać wygenerowane przez specjalną aplikację wnętrza domu, a w nich oglądać i nabywać luksusowe przedmioty płacąc za nie za pomocą portfela Masterpass. Gdy użytkownik patrzy na jakiś produkt, aplikacja wyświetla informacje o cenie oraz opowiada np. o tym, w jaki sposób powstał i co zainspirowało jego twórcę.

Przeczytajcie także: Rozwój Visa Checkout w Polsce

To kolejne interesujące zastosowanie rzeczywistości wirtualnej w e-commerce. Podobne rozwiązanie przy wykorzystaniu usługi płatniczej Checkout ma Visa. Prezentowała je na przykład na tegorocznych wyścigach samochodów elektrycznych w Nowym Jorku, o czym pisałem w tym tekście. Visa pokazała je także kilka dni temu podczas konferencji prasowej podsumowującej start Checkout na polskim rynku.

Przeczytajcie także: SkyCash zaoferuje kredyt w swojej aplikacji

Masterpass to oferowany przez Mastercarda cyfrowy portfel ułatwiający zakupy online. Visa oferuje podobne rozwiązanie o nazwie Visa Checkout. Można w nich wpisać dane dotyczące kart, aby nie podawać ich przy każdej płatności dokonywanej w sieci lub aplikacji mobilnej. Oba rozwiązania wykorzystywane są obecnie do zakupów w e-commerce i m-commerce, ale wygląda na to, że ich możliwości da się wykorzystać także w wirtualnej rzeczywistości. Pytanie tylko, czy konsumenci są już na to gotowi.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies