Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Śląski pożycza nowym klientom przez smartfony

Bank wprowadził e-pożyczkę dostępną dla osób, które nie mają u niego konta. Niestety, proces wnioskowania wciąż nie jest tak szybki jak u niebankowej konkurencji

Nowy produkt Śląskiego jest warty uwagi, bo to jedna z pierwszych, jeżeli w ogóle nie pierwsza pożyczka dostępna przez urządzenia mobilne dla klientów niemających wcześniej relacji z bankiem. O ile bowiem klienci posiadający ROR w danej instytucji mogą już pożyczać pieniądze przez aplikacje mobilne w kilku bankach, np. w mBanku, Millennium, BZ WBK czy właśnie w Śląskim, o tyle nowi na takie fanaberie liczyć nie mogą. Dlaczego?

Jest kilka powodów. Pierwszy to aplikacja. Jeżeli nie macie konta osobistego w danej instytucji, to nie możecie korzystać z oferowanej przez nią aplikacji mobilnej. Drugi kłopot to zdolność kredytowa. Bank Was nie zna, więc z jego punktu widzenia pożyczanie Wam pieniędzy to duże ryzyko.

Przeczytaj także: Przelew na telefon w aplikacji Śląskiego

Z pierwszego problemu Śląski wybrnął przygotowując stronę do wnioskowania o pożyczkę w technologii RWD. Oznacza to, że strona ta dostosowuje się do wielkości ekranu urządzenia, na jakim jest otwierana. Może to więc być komputer czy tablet a także smartfon. A wygląda tak:

ing 1

W pierwszym etapie klient określa wartość pożyczki, o jaką chce się starać, a także okres w jakim chce ją spłacać. Następnie podaje kilka podstawowych informacji o swoich dochodach, wydatkach oraz osobach na utrzymaniu. Dzięki temu bank jest w stanie szybko określić, czy na pożyczkę taki klient ma szansę.

zdolnosc ing

Jeżeli okaże się, że tak, dopiero wówczas jest proszony o podanie szczegółowych informacji o sobie, w tym numeru rachunku bankowego, posiadanego w innym banku.

ing dane

W kolejnym etapie klient jest proszony o wykonanie przelewu na symboliczną wartość z konta, którego numer wcześniej podał. W ten sposób Śląski potwierdza dane wprowadzone do wniosku, dzięki czemu radzi sobie z drugim problemem - ryzykiem.

Przeczytaj także: Śląski sprzedaje przez aplikację kredyty gotówkowe

Niestety, wypłata pożyczki nie jest natychmiastowa. Jak powiedział mi Wojciech Widenka z wydziału zarządzania procesami detalicznymi w ING Banku Śląskim, zazwyczaj odbywa się następnego dnia. – Po stronie banku jesteśmy gotowi na to, by proces zakończyć w kilka minut. Wydłuża go oczekiwanie na przelew uwierzytelniający, który klient wykonuje za pośrednictwem systemu Elixir – mówi przedstawiciel Śląskiego.

Dodaje jednak, że produkt będzie rozwijany także w kierunku skrócenia czasu oczekiwania na wypłatę. Póki co jednak, choć rozwiązanie Śląskiego jest wygodne, nie wytrzymuje konkurencji z firmami niebankowymi, które pożyczkę są w stanie wypłacić w ciągu 15 minut od złożenia wniosku. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu uwierzytelniania przez tzw. pay by linki, czyli przelewy elektroniczne wykonywane on line. Firmy pożyczkowe także inwestują w mobilne kanały kontaktu z klientem. Ostatnio aplikację mobilną uruchomił Vivus. Wcześniej zrobiła to inna firma z tej branży – Kredito24.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies