Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Większość banków redukuje sieć oddziałów, ale oni robią odwrotnie. Nest ma już 100 placówek

Bank powiększa swoją sieć stacjonarną średnio o dziesięć lokalizacji miesięcznie

Nest to jeden z najmniejszych banków na polskim rynku. Powstał w ubiegłym roku z połączenia banków Smart i BIZ. Już wówczas władze tej instytucji zapowiedziały, że choć nie będą zaniedbywać zdalnych kanałów kontaktu z klientami, to jednocześnie rozbudują sieć oddziałów stacjonarnych. I wydaje się, że dotrzymują słowa.

Przeczytajcie także: Raiffeisen Polbank wdroży Profil Zaufany

Z dzisiejszej depeszy agencji ISB News wynika, że Nest Bank ma już 100 oddziałów zlokalizowanych w 85 miastach Polski, a co miesiąc przybywa mu dziesięć nowych. Większość z nich to jednak nie oddziały własne banku a placówki partnerskie otwierane przez franczyzobiorców. Nest wciąż poszukuje nowych przedsiębiorców chcących prowadzić taki biznes.

Natomiast przeważająca część instytucji komercyjnych na polskim rynku redukuje sieć oddziałów stacjonarnych. Z danych Komisji Nadzoru Finansowego wynika, że w lutym bieżącego roku banki miały niecałe 7 tys. oddziałów. To oznacza, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy zmniejszyły ich liczbę o ponad 400. Najdalej w tym procesie zabrnął chyba Citi Handlowy, który zamknął wszystkie swoje placówki zlokalizowane przy miejskich ulicach i ma jedynie niewielką liczbę oddziałów umiejscowionych w galeriach handlowych.

Przeczytajcie także: Android Pay dostępny dla klientów Nest

Najważniejszą przyczyną redukcji sieci stacjonarnej jest zmiana zachowań konsumentów, którzy do oddziałów przychodzą coraz rzadziej, a większość transakcji wykonują samodzielnie przez bankowość elektroniczną. Coraz częściej też wykorzystują zdalne kanały kontaktu z bankiem do zakupu produktów i usług. Standardem staje się np. zaciąganie przez aplikację mobilną i stronę www kredytów czy zamawianie kart. Ciekawe więc, czy budowa w takich okolicznościach sieci stacjonarnej pozwoli bankowi Nest odnieść sukces.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: NEST BANK

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies