Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Transakcje mogły zaksięgować się podwójnie. Mastercard wyjaśnia i obiecuje szybki zwrot pieniędzy

Do zdublowania płatności oraz wypłat z bankomatów dokonanych niektórymi kartami doszło kilka dni temu

Czytelnicy Cashless od kilku dni donoszą, że niektóre transakcje wykonane przez nich ostatnio kartami płatniczymi Mastercarda zostały zaksięgowane na ich rachunkach podwójnie. Problem dotknął m.in. klientów ING Banku Śląskiego oraz Aliora. Ten drugi zresztą na stronie logowania umieścił informację, że do podwójnego księgowania mogło dojść.

Przeczytajcie także: Awaria w ING Banku Śląskim

Alior pisze tak: Z uwagi na problemy po stronie dostawcy zewnętrznego, obciążenia za transakcje kartowe z 1 kwietnia 2017 r. mogą być podwójnie zaksięgowane. Środki zostaną zwrócone niezwłocznie po wyjaśnieniu problemu. Przepraszamy za niedogodności związane z tą sytuacją.

Informacja na temat awarii pojawiła się już także w kilku serwisach informacyjnych. W związku z tym poprosiłem polski oddział Mastercarda o wyjaśnienie, co się stało. Biuro prasowe organizacji odpowiedziało, że rzeczywiście konta bankowe niektórych posiadaczy kart Mastercard, którzy w ostatnich dniach dokonali transakcji bezgotówkowych i gotówkowych w Polsce, mogły zostać obciążone podwójnie. – Obecnie wyjaśniamy przyczyny tego technicznego błędu. Jednocześnie intensywnie pracujemy nad identyfikacją wszystkich zdublowanych transakcji i ich korektą, aby konsumenci jak najszybciej otrzymali zwrot błędnie pobranych środków – czytam w przysłanym oświadczeniu.

Przeczytajcie także: Łódź też chce być jak Londyn

Biuro prasowe Mastercarda podkreśla, że wbrew niektórym doniesieniom problem nie dotyczył wszystkich kart ani wszystkich transakcji. Skala zjawiska nie jest jednak dokładnie znana. Nie wiadomo także, czy błędne księgowanie odbyło się tylko jednego dnia, wspomnianego przez Aliora 1 kwietnia, czy miało miejsce także w inne dni. Mastercard liczy, że uda się to ustalić jeszcze dzisiaj. I deklaruje, że klienci dostaną zwrot pieniędzy natychmiast po zidentyfikowaniu błędnych transakcji.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies