Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Wzrost aktywności Ministerstwa Finansów na Twitterze. Najpopularniejsza wciąż polska Visa. Awans Mastercarda

Profil polskiego oddziału Visy najszybciej zyskuje obserwujących spośród obecnych na Twitterze instytucji finansowych innych niż banki

Twitter nie jest w Polsce tak popularnym serwisem społecznościowym jak np. Facebook. Mimo to ma rosnącą liczbę użytkowników, szczególnie wśród profesjonalistów. Już dawno odkryły go także firmy z branży finansowej. Najwięcej jest tu oczywiście banków i to ich profile mają najwięcej obserwujących, o czym możecie przekonać się czytając raport na ten temat dostępny tutaj. Na Twitterze jest jednak obecnych coraz więcej innych niż banki firm i instytucji finansowych. Oto analiza ich poczynań na tym portalu w IV kwartale ubiegłego roku.

Przeczytajcie także: Najwięksi wydawcy kart debetowych w Polsce

Udało mi się znaleźć profile 14 różnych niebankowych podmiotów działających w obszarze finansów, które komunikują się za pośrednictwem Twittera. Oznacza to niewielki wzrost w porównaniu z III kw. ubiegłego roku, bo pojawił się profil firmy PayU. Nie znaczy to jednak, że ten integrator płatności zaćwierkał po raz pierwszy w końcówce 2016 r. Był na Twitterze już wcześniej, tyle że o tym nie wiedziałem. Jeżeli znacie jakieś firmy finansowe, które prowadzą swój profil w tym portalu, ale nie ma ich w moim zestawieniu, dajcie proszę znać pisząc na adres jacek.uryniuk@cashless.pl lub w komentarzu pod tym tekstem. Uwzględnię je w kolejnej edycji raportu.

Przeczytajcie także: Oto największe sieci wpłatomatów na rynku

Tymczasem spośród analizowanych instytucji najwięcej obserwujących na Twitterze ma polski oddział Visy – ok. 15,4 tys. Do tego zyskuje ich najszybciej. W IV kw. ubiegłego roku przybyło mu prawie 2 tys. obserwujących. Na drugim miejscu pod względem popularności znajduje się profil resortu finansów a na trzecim – KNF. Na czwartym natomiast uplasował się Mastercard i to jest awans w porównaniu z końcem III kw. Profil organizacji prześcignął tym samym stronę PZU.



Jeżeli chodzi o aktywność, to w minionym kwartale równych sobie nie miało Ministerstwo Finansów. Opublikowało prawie 350 tweetów, wyprzedzając Visę i Mastercarda. Do najmniej aktywnych należy zaliczyć profile Blue Media – tylko pięć informacji, Blika – 9 i Vivusa – 16. Co ciekawe, aktywnością na Twitterze nie grzeszy KNF. W okresie od października do grudnia ubiegłego roku opublikował jedynie 26 tweetów. Nie przeszkadza mu to jednak prowadzić jednego z najpopularniejszych profili. Oznacza to, że duża aktywność to niejedyny czynnik wymagany do popularności na Twitterze.

KATEGORIA
ANALIZY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies