Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Kontomatik Pekao
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Nie przepłacajcie za zakupy w internecie. Różnice cen tych samych produktów w e-sklepach sięgają kilkuset procent

Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego wspólnie przez Deloitte, Dealavo i Google

O raporcie na temat badania pt. "Świąteczny barometr cenowy" donosi w dzisiejszej depeszy Polska Agencja Prasowa. Analiza ofert 800 sklepów internetowych wykazała, że różnice w cenach tych samych produktów są ogromne. Na przykład tego samego dnia pod koniec listopada bieżącego roku woda perfumowana renomowanej marki w jednym z e-sklepów kosztowała niecałe 135 zł, podczas gdy w innym aż 359 zł. Różnica w cenie przekracza więc 160 proc. Duże rozbieżności w cenach znaleziono również w odniesieniu do produktów z innych kategorii, np. smartfonów. Nie kupujcie więc zbyt pochopnie.

Przeczytajcie także: Nowe przepisy zakłócą rozwój e-commerce

Tymczasem jak informuje Deloitte, całkowity tegoroczny budżet świąteczny przeciętnej polskiej rodziny wyniesie ok. 1120 zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym o ok. 5 proc. I jest to najwyższy wzrost spośród wszystkich europejskich krajów, które objęto badaniem. Na tę kwotę składają się przede wszystkim wydatki na żywność (ponad 500 zł) i na prezenty (bez mała 490 zł). Wśród najczęściej kupowanych prezentów świątecznych na pierwszym miejscu znajdują się kosmetyki, w tym przede wszystkim perfumy. Na drugim miejscu są słodycze a na trzecim książki.

Jeżeli chodzi o zakup produktów żywnościowych na święta, najczęściej robicie to w sklepach stacjonarnych, czyli dyskontach, hipermarketach i mniejszych placówkach osiedlowych. Sklepy internetowe królują jednak jako miejsce zakupów produktów z kategorii multimedia. Raport wskazuje ponadto, że w tym roku aż 40 proc. z Was dokona zakupu prezentu w e-commerce, w tym co dziesiąty z Was za pośrednictwem smartfonu lub tabletu. Prezentację z raportu na temat zakupów świątecznych można znaleźć tutaj.

Przeczytajcie także: ebay nie odpuścił polskiego rynku

A na koniec rada. Jeżeli składacie zamówienie na produkty, które mają stać się prezentem pod choinkę, sprawdźcie najpierw przewidywany przez sklep termin dostawy. W okresie przedświątecznym terminy te potrafią się wydłużać. Może się okazać, że zamówiony właśnie smartfon albo woda toaletowa dotrze do Was dopiero w styczniu. I pamiętajcie – większość produktów kupionych w internecie możecie zwrócić w ciągu 14 dni bez ponoszenia z tego tytułu dodatkowych kosztów.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies