Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Internetowy sklep został ukarany przez UOKiK za wprowadzanie klientów w błąd

Pamiętajcie! Towar kupiony w necie możecie zwrócić 14 dni od momentu jego otrzymania

emistomarket.pl i dom-lazienka.pl - pod tymi adresami działa sklep internetowy ze sprzętem AGD, na który Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę w wysokości ponad 46 tys. zł. Firma stosowała niekorzystne dla kupujących zasady dotyczące zwrotu towarów, niezgodne z obowiązującymi przepisami.

Od grudnia 2014 r. konsumenci w całej Unii Europejskiej mogą w ciągu 14 dni zwracać zakupione w sieci, przez telefon albo w sprzedaży wysyłkowej towary. Termin liczy się od momentu odbioru paczki, a nie jej wysłania. Ponadto jeśli okres, w którym możecie oddać zakupy, wygasa w dzień wolny od pracy, termin zostaje przedłużony.

Przeczytajcie także: W styczniu na poczcie zapłacicie także Blikiem

Sprzedawca ma też obowiązek zwrócić Wam pieniądze w ciągu 14 dni od momentu, gdy powiadomicie go o anulowaniu zakupu. Możliwe jest wydłużenie tego okresu, ale tylko wtedy, gdy towar do sprzedawcy jeszcze nie dotarł lub nie otrzymał on potwierdzenia o jego odesłaniu.

Ukarany przez UOKiK market internetowy nic sobie z tych zasad nie robił – termin na odstąpienie od umowy zakupu liczył od chwili złożenia zamówienia. Czas na oddanie pieniędzy konsumentowi wynosił 14 dni od otrzymania przez sprzedawcę przesyłki z towarem zamiast od dnia rezygnacji kupującego.

Dodatkowo z regulaminu wynikało, że przedsiębiorca zwraca klientom, którzy rezygnują z zakupionych produktów, tylko wartość oddawanego towaru i nie uwzględnia opłat za dostawę. Tymczasem one też powinny zostać zwrócone. Wy pokrywacie tylko koszt odesłania paczki.

Przeczytajcie także: eBay nie odpuścił polskiego rynku?

UOKiK ustalił także, że sklep podawał nieprawdziwe informacje dotyczące czasu trwania gwarancji. Zachęcał bowiem do kupna towarów pięcioletnią ochroną, podczas gdy naprawdę trwała ona 2 lata.

Pamiętajcie, że towary kupione na odległość, czy to przez internet czy przez telefon można zwrócić bez podania przyczyny na opisanych wyżej zasadach. Wyjątek stanowią np. bilety lotnicze, kolejowe lub bilety na koncert oraz rezerwacje hotelu. Nie uda się także zwrócić płyt z muzyką i filmami, żywności oraz towarów wyprodukowanych specjalnie na Wasze zamówienie.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: ECOMMERCE

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies