Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Pekao nie rozwija już portmonetki PeoPay. Ale nie zamierza jej odbierać klientom, którzy z niej korzystają

Użytkownicy PeoPay nieposiadający konta w Pekao nie dostają nowych funkcji, np. płatności w urzędach

Od stycznia bieżącego roku nowi klienci nie mogą założyć sobie wirtualnej portmonetki i korzystać z aplikacji płatniczej PeoPay. To efekt wytycznych Komisji Nadzoru Finansowego, zabraniających bankom wydawnictwa anonimowych kart przedłpaconych. A za takie uznano cyfrowe portmonetki PeoPay. Bank zaprzestał więc sprzedaży produktu nowym klientom. Analogicznie postąpił PKO BP z portmonetką IKO. Tyle że PKO poszedł dalej i wiosną bieżącego roku całkowicie wyłączył tę aplikację. Klienci, którzy nie mieli wówczas konta osobistego w tym banku, stracili możliwość korzystania z IKO.

Przeczytajcie także: Wpłaty. Nowa usługa Blika

W Pekao jest inaczej, tzn. bank nie uruchamia nowych portmonetek, ale klienci, którzy już je mają, mogą z nich korzystać. I nadal będą mogli to robić. Jak powiedział mi Wojciech Pantkowski z pionu bankowości detalicznej Pekao, bank nie zamierza jej wyłączać. Jednak klienci, którzy korzystają z tego rozwiązania, nie dostają już nowych funkcji wprowadzanych przez Pekao do PeoPay. Tak stało się np. z nowym pomysłem na płatności w urzędach przygotowanym wspólnie z KIR-em. Pozwala on na mobilne transakcje bezgotówkowe w administracji bez konieczności udawania się do kasy.

Przeczytajcie także: Android Pay w Polsce już w przyszłym tygodniu

Pantkowski stwierdził, że w szczytowym okresie z portmonetki PeoPay korzystało kilka tysięcy klientów. Od czasu opublikowania przez KNF wytycznych na temat kart przedpłaconych pracownicy Pekao nakłaniają klientów do założenia rachunku osobistego i wiele osób miało się na to zdecydować. Obecnie z portmonetki PeoPay ma korzystać jedynie kilkaset osób. Przedstawiciel Pekao liczy, że ci, którzy jeszcze nie założyli konta w Pekao np. ze względu na obawę o koszty, zrobią to, gdy bank zaoferuje bezpłatny rachunek podstawowy.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies