Podmiot z grupy PKO Leasing chce skupić się przede wszystkim na sprzedaży finansowania i przyciąganiu nowych klientów do banku poprzez m.in. promocje
W poniedziałek Automarket udostępnił możliwość bezpłatnego wystawiania ogłoszeń wszystkim zainteresowanym sprzedawcom, zmieniając tym samym dotychczasowy model biznesowy. Jak podkreślili podczas środowej konferencji prasowej prezes PKO Leasingu Tomasz Bogus oraz stojący na czele Automarketu Arkadiusz Zaremba, dotychczas klienci Automarketu mogli nabywać auta od tzw. zaufanych sprzedawców, a maksymalny wiek pojazdu ograniczony był do pięciu lat. Tym samym usługi platformy obejmowały około 20 proc. rynku sprzedaży aut. Otwierając Automarket także na starsze pojazdy, spółka chce przede wszystkim zagospodarować pozostałą część rynku i zwiększyć sprzedaż produktów finansowych jak leasing czy kredyty.
Podczas konferencji Tomasz Bogus podkreślił, że od III kw. przyszłego roku planowane jest wdrożenie promocji dla klientów PKO BP. Mowa o np. bonach na paliwo oraz promocyjnym finansowaniu. Z kolei nowe, dotychczas niezapowiedziane funkcje platformy, pojawiać się będą od I kw. 2026 r.
W III kw. 2025 r. sprzedaż Automarketu podskoczyła o 72 proc. względem analogicznego okresu 2024 r. Zgodnie z szacunkami spółki, aktualny rok zakończy poprawą sprzedaży o 60 proc. Do końca 2027 r. Automarket zamierza osiągnąć poziom 200 tys. nowych klientów i podnieść wartość finansowania do 2 mld zł rocznie. Jednocześnie, do tego czasu platforma chce stać się trzecią na rynku pod względem liczby ogłoszeń.
Otwarcie Automarketu dla wszystkich zainteresowanych wpisuje się w szersze plany PKO BP. Bank w strategii na lata 2025-2027 zapowiedział, że chce zwiększyć liczbę klientów z około 12 mln do 15 mln. Z tego też powodu kilka miesięcy temu instytucja zawarła partnerstwo z Allegro, które dotychczas zaowocowało zapowiedzią nowej metody płatności Allegro Klik oraz pożyczek dla sprzedających. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj.