Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Ciekawe dane o zdarzeniach drogowych zgłaszanych przez mStłuczkę. Zobaczcie, gdzie jest ich najwięcej

Jak wynika z danych Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, do 2 listopada 2025 r. spisano w mObywatelu ponad 3250 oświadczeń o zdarzeniu drogowym, a w 80 proc. przypadków zgłoszono też przez apkę szkodę ubezpieczycielowi

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny podzielił się z serwisem cashless.pl ciekawymi danymi na temat usługi mStłuczka. Jak się okazuje, od startu usługi 1 września 2025 r. do 2 listopada włącznie poprzez aplikację spisano ponad 3250 oświadczeń o zdarzeniu drogowym. Ok. 80 proc. poszkodowanych po sporządzeniu oświadczenia zdecydowało się też za pomocą mObywatela zgłosić szkodę ubezpieczycielowi. Mediana czasu od zdarzenia do spisania oświadczenia to zaledwie 15 minut, zaś ponad 60 proc. osób spisuje oświadczenie w czasie do 20 minut.

Przeczytajcie także:  KNF nadal będzie obligatoryjnie karał ubezpieczycieli za opóźnienia w likwidacji szkód

Jak na razie rekordowy okazał się tydzień 27 października – 2 listopada, kiedy to spisano niemal 600 oświadczeń – najwięcej w czwartek (120) i piątek (113). Okres z dniem Wszystkich Świętych nie odbiegał znacząco od standardowych weekendów, kiedy to co do zasady zdarzeń drogowych jest mniej niż w dni powszednie. W całym analizowanym czasie średnio w dzień roboczy spisywano 56 oświadczeń, a 41 w dni weekendowe.

W dotychczasowych statystykach już uwidaczniają się trendy ogólnie dotyczące rozkładu zdarzeń. W dni robocze widać dwa szczyty w korzystaniu z usługi – o 7-9 rano i o 15-18, a więc w porach wzmożonego ruchu związanego z dojazdami i powrotami z pracy. W weekendy stłuczki zaczynają się później (o 9), a wyraźnie dominują w soboty do 13.

Rozkładowi terytorialnemu spisanych oświadczeń możecie się przyjrzeć na interaktywnej mapie. Kliknijcie, by powiększać interesujące Was obszary i sprawdzić dokładne lokalizacje zdarzeń.

 

 

Na razie są to początki funkcjonowania usługi, więc zbierane dane pozwalają dopiero zacząć obserwować zarysowujące się trendy. Tym bardziej, że jak na razie na portfolio zgłoszeń może mieć wpływ sam poziom znajomości usługi mStłuczka wśród użytkowników. Wraz z upływem czasu oraz rosnącą świadomością istnienia usługi wśród obywateli wartość informacyjna danych będzie rosła, co w rezultacie może pomóc wyłonić z bardzo dużą dokładnością punkty, w których często dochodzi do wypadków. Wprowadzenie zmian w infrastrukturze, organizacji ruchu czy chociażby informowanie kierowców o takich niebezpiecznych punktach może pozytywnie wpłynąć na bezpieczeństwo na drogach.

Przeczytajcie także:  Zmiany kadrowe w spółkach PZU

A o samej usłudze mStłuczka więcej dowiecie się z najnowszego odcinka Cashless Express. Znajdziecie w nim informacje, jak krok po kroku wygląda sporządzenie oświadczenia o zdarzeniu drogowym w aplikacji mObywatel, a Agnieszka Dąbrowska z Polskiej Izby Ubezpieczeń wytłumaczy, jak zgłosić szkodę ubezpieczycielowi, czy zawsze jest to możliwe oraz czym jest system bezpośredniej likwidacji szkód.

 

 

KATEGORIA
UBEZPIECZENIA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies